سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واکنش به پرواز مستقیم از تل‌آویو به ابوظبی اعلام کرد این پرواز صلح را به ارمغان نمی‌آورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، «حنان عشراوی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین اعلام کرد که هواپیمای رژیم صهیونیستی که به امارات سفر کرد، هرگز صلح را برای منطقه به ارمغان نخواهد آورد.

او تاکید کرد: تلاش برای تحت فشار قرار دادن سران عرب برای مشارکت در جشن نمایشی امضای توافق صلح تل آویو-ابوظبی در واشنگتن با هدف قرار دادن کل منطقه، جزو تبلیغات انتخاباتی ترامپ، ترویج معامله قرن میان عرب‌ها و لغو ابتکار عمل عربی است.

عشراوی افزود: این سفر که به وسیله هواپیمای تجاری انجام شد نتیجه اصرار آمریکا برای باز کردن در به روی نقض حریم هوایی عربی برای هواپیمایی اسرائیل و مستحکم کردن روابط اقتصادی فراگیر و متعدد میان امارات و اسرائیل بود که سود‌های هنگفتی را به جیب دولت اشغالگر سرازیر خواهد کرد.

عضو سازمان آزادی بخش فلسطین اعلام کرد: دولت آمریکا بیشتر برای منافع دولت اشغالگر تلاش می‌کند و شراکت آمریکایی-اسرائیلی با هدف استقرار مجدد اسرائیل در منطقه و اعطای اعتبار و برتری به آن با هزینه کشور‌ها و ملت‌های عربی به ویژه با هزینه کردن راه حل عادلانه در مسئله فلسطین بر اساس قانون بین‌المللی است.

او افزود: توافق میان آمریکا و اسرائیل با هدف حفظ برتری نظامی تل آویو در تمامی منطقه است و انتظار اینکه امارات بتواند سلاح‌های پیشرفته از جمله جنگنده‌های «اف ۳۵» را به دست آورد امری بسیار بعید، به ویژه در سایه مخالفت اسرائیل با آن است.

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در واکنش به اظهارات جرد کوشنر، مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا درباره تعلیق طرح الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی گفت: هرکس فکر کند که طرح الحاق متوقف می‌شود متوهم است و ماهیت سیاسی اسرائیل و تفکر اشغالگری آن را درک نکرده است. الحاق همچنان پابرجاست و به شکل عجولانه‌ای در حال ادامه یافتن است.

نخستین پرواز تجاری رسمی و مستقیم از تل آویو به ابوظبی دیروز (دوشنبه) با عبور از آسمان عربستان انجام شد و هیئت آمریکایی و صهیونیستی وارد امارات شده تا با مقامات ابوظبی درباره جزئیات توافق صلح گفتگو کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار