وزارت خارجه یونان، آنکارا را به انجام تحرکاتی که سبب تضعیف ثبات در مدیترانه شرقی می‌شود متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه یونان ضمن انتقاد از تمدید برنامه ترکیه برای بررسی‌های لرزه‌نگاری در منطقه مورد مناقشه، آنکارا را به انجام تحرکاتی که سبب تضعیف ثبات در مدیترانه شرقی می‌شود متهم کرد.

وزارت خارجه یونان در بیانیه‌ای اعلام کرد «ترکیه همچنان با تلاش مجدانه نقش خود را به عنوان یک عامل برهم زننده و بی ثبات کننده در منطقه ایفا می‌کند. آنکارا دعوت به گفتگو را نادیده می‌گیرد و تحریکات خود را تشدید می‌کند تا به بن بست برسد، امنیت و ثبات منطقه را تضعیف می‌کند تا جامعه بین المللی را وادار به واکنش کند.»

این وزارتخانه در ادامه افزود آتن تسلیم سیاه نمایی آنکارا نخواهد شد و به کار خود برای تعیین مرز‌ها با همه کشور‌های منطقه ادامه خواهد داد.

ترکیه پیش از این دو بار فعالیت‌های پیمایشی خود را که با کشتی «Oruc Reis» انجام می‌شود، تمدید کرده است. آخرین تمدید روز گذشته به پایان رسید و بار دیگر با صدور پیامی فعالیت‌های این کشتی را تا ۱۲ سپتامبر تمدید کرد.

تنش‌های ترکیه و یونان در مدیترانه شرقی پس از آنکه آنکارا در اوایل ماه اوت حفاری را در آب‌های مورد ادعای یونان آغاز کرد، افزایش یافته است. آتن این سرزمین را منطقه اقتصادی انحصاری خود می‌داند و نیرو‌های مسلح خود را به صورت آماده باش درآوده و قول داده است از حقوق حاکمیت خود به هر طریق لازم محافظت کند.

ترکیه نیز ضمن رد ادعای یونان برای مالکیت آن منطقه چندین تمرین نظامی در آب‌های دریای اژه انجام داده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار