قاسمی پور از تقبل ۷۰ درصد هزینه ساخت مدارس مشارکتی توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شیوا قاسمی پور نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش مریوان از تقبل ۷۰ درصد هزینه ساخت مدارس مشارکتی توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در صورت مشارکت ۳۰ درصدی خیرین خبر داد.

او افزود: افزایش سهم دولت در احداث مدارس مشارکتی به ۷۰ درصد به دستور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور صورت گرفت و این بستر لازم را برای خیرین فراهم نموده است تا مشارکت بیشتری در بحث مدرسه سازی داشته باشند؛ چرا که پیش از این دستور خیرین می‌بایست ۵۰ درصد را تقبل می‌کردند.

قاسمی پور در بخشی دیگر از سخنان خود مشکل همه گیری ویروس کرونا را یادآور شد و گفت: این ویروس همه فعالیت‌ها بویژه فعالیت‌های آموزشی در سطح جهان بویژه کشورمان ایران را تحت تاثیر قرار داده است و به این زودی‌ها تمام نمی‌شود و باید آمادگی لازم برای هر شرایطی با توجه به وضعیت شدت شیوع ویروس کرونا داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی به نگرانی از افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در پی ورود مسافران و مهمانان در تعطیلات اخیر و وخیم شدن شرایط اشاره کرد و عنوان کرد: همزمانی ویروس کرونا با ویروس انفلوآنزا در فصل پاییز به این نگرانی دامن زده و علائم این دو ویروس شباهت زیادی باهم دارند.

اوتصریح کرد: این نگرانی باعث شد تا وزیر محترم آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلانی حضور پیدا کند و گزارشی از فراهم شدن شرایط لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید ارائه نماید.

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌بایست به صورتی برنامه ریزی کرد که کلیه دانش آموزان تحت پوشش آموزش مستمر چه از طریق حضوری، چه از طریق آموزش تلویزیونی و چه به صورت مجازی در بستر شبکه شاهد و یا توریع بسته‌های آموزشی قرار گیرند.

قاسمی پور اظهار کرد:به منظور تامین سلامت دانش آموزان و رفع دغدغه والدین ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ضدعفونی کردن مدارس اختصاص یافته است و قطعا بخش از این اعتبار در استان کردستان هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.