انصاری گفت:جشنواره ققنوس به خوبی توانست ارتباط دانشجویان هنرمند با بدنه بسیج دانشجویی را شکل دهد.

محمدرضا انصاری معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام  ؛ درباره اختتامیه پنجمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس بزرگ در این استان گفت : جشنواره ققنوس به خوبی توانست ارتباط دانشجویان هنرمند با بدنه بسیج دانشجویی را شکل دهد و ما همچنین در قالب انجمن‌های تخصصی و مسئله محور ارتباط خود با این ظرفیت‌های شناسایی شده را حفظ خواهیم کرد.

او  افزود: در پنجمین جشنواره ققنوس، ۳۴ نفر در ۸ قالب جشنواره برگزیده اعلام شدند و در اختتامیه امروز به دلیل پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، حدود ۱۵ نفر از برگزیده‌ها حضور خواهند داشت و مابقی برگزیدگان در روز‌های آتی برای دریافت جایزه خود به دبیرخانه مراجعه می‌کنند.

انصاری ادامه داد : پیش از مراسم اختتامیه ما یک نشست با موضوع اربعین و رسانه، رسانه سینمای دینی و آیینی خواهیم داشت که سخنرانان این سمینار رهبر قنبری نویسنده و کارگردان و دکتر مهرداد توکلی مدیر هنر و رسانه سازمان بسیج دانشجویی و همچنین دبیر کل جشنواره هنری دانشجویی ققنوس می‌باشند.

او افزود: با توجه به اینکه امکان دارد اربعین امسال فقط برای مردم عراق باشد، لذا باتوجه به اینکه ایلام دروازه‌ای به عراق و همچنین پایتخت خادمان سیدالشهدا (ع) می‌باشد و هرساله مردم این استان در مرز مهران به زائران اباعبدالله (ع) خدمت رسانی می‌کنند تصمیم گرفتیم که با انجام یک اقدام کاری کنیم تا این شور مردم امسال فروکش نکند.


انصاری گفت: بهترین اقدام برای تحقق چنین هدفی، برگزاری یک جشنواره یا سمینار با موضوع اربعین و رسانه است تا هنرمندان بتوانند شور خادمی مردم را در رسانه‌ها و فضا‌های مجازی به تصویر بکشند؛ بنابراین قرار است که پوستر سوگواره عاشورایی هم امروز در دل دیگر برنامه‌ها رونمایی شود. این سوگواره شامل بخش‌های ادبیات، پژوهش، عکس و... است.

او افزود: همچنین طی هماهنگی‌هایی که با سازمان صدا و سیما داشته ایم، قرار است که تولیدات هنرمندان که در بازه زمانی ۲ ماهه محرم و صفر خواهد بود از شبکه‌های مختلف رسانه ملی پخش شود.

پنجمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس تهران بزرگ به دبیری مهرداد توکلی برگزار شد و هماهنگی‌های لازم برای بین المللی شدن این رویداد در دوره ششم در حال انجام است.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.