دبیر فدراسیون بسکتبال گفت: از طرف تیم‌های پتروشیمی بندر امام و شیمیدر قم هیچ نامه‌ای مبنی بر انصراف و یا حضور در لیگ فصل آینده به دست ما نرسیده است.

شبنم کلاهی دبیر فدراسیون بسکتبال در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت لیگ بسکتبال کشورمان  اظهار داشت: در حال حاضر ۱۸ تیم برای حضور در لیگ بسکتبال اعلام آمادگی کرده اند که از این تعداد ۱۰ تیم آن ثابت هستند و همواره در مسابقات حضور دارند و ۶ باشگاه باقی‌مانده تیم‌هایی هستند که از دسته یک به لیگ برتر بسکتبال صعود و یا برای اولین بار در لیگ برتر حضور پیدا کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر نماینده‌های فدراسیون برای بررسی امکانات باشگاه‌هایی که اعلام آمادگی برای حضور در لیگ برتر کرده اند به باشگاه‌ها مراجعه می‌کنند و امکانات آن‌ها را موردبررسی قرار می‌دهند. در مرحله اول امکانات باشگاه‌ها بر اساس شاخص‌های مدنظر فدراسیون در خصوص توانمندی و برگزاری مسابقات بررسی می‌شود. درواقع یک سری فاکتور‌هایی مدنظر فدراسیون است، که هر تیمی دارای آن فاکتور‌ها و شرایط بهتری داشته باشد برای حضور در لیگ برتر انتخاب می‌شود.

وی ادامه داد: فدراسیون طی ۲ جلسه با نمایندگان باشگاه‌ها برای شروع فصل جدید لیگ بسکتبال اقدام خواهد کرد. فدراسیون ۲ جلسه برگزار خواهد کرد که اولین جلسه، توجیهی خواهد بود و با حضور نمایندگان باشگاه‌ها برگزار خواهد شد و جلسه بعدی قرعه‌کشی تیم‌ها برای رقابت در لیگ برتر است.

دبیر فدراسیون بسکتبال در خصوص آیین‌نامه مسابقات گفت: آیین‌نامه‌ها به باشگاه‌ها ابلاغ‌شده است تا باشگاه‌ها نظرات خود را در این خصوص اعلام کنند و بعد از دریافت نظرات باشگاه‌ها و بررسی آن‌ها برای نهایی کردن آیین‌نامه اقدام می‌کنیم تا در اختیار باشگاه‌ها قرار دهیم.

کلاهی در خصوص ۲ تیم پتروشیمی بندر امام و شیمیدر قم عنوان کرد: تیم‌های پتروشیمی بندر امام و شیمیدر تهران هیچ نامه ای در خصوص انصراف و یا حضور در لیگ فصل آینده به دست فدراسیون نرسانده اند و طبق برنامه نامه برای حضور در جلسه توجیهی روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۱۲ به تمامی باشگاه‌ها ارسال‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما منتظر اعلام آمادگی این ۲ تیم می‌مانیم چرا که حضور این ۲ تیم تنور رقابت‌ها در لیگ داغ‌تر می‌کند. پتروشیمی بندر امام و شیمیدر قم جزو تیم‌های خوب در لیگ برتر هستند و می‌توانند در روند جذابیت لیگ بسکتبال دخیل باشند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار