افزایش سطح زیر کشت سیب زمینی در مزارع رخ تربت حیدریه

سطح زیر کشت سیب زمینی در مزارع رخ تربت حیدریه نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی شیبانی مسئول جهاد کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه گفت:هزار و ۴۰۰ هکتار زمین کشاورزی در این منطقه امسال زیر کشت سیب زمینی رفته که نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش داشته است.

او افزود: پارسال هزار و ۲۰۰هکتار از اراضی بخش رخ به کشت سیب زمینی اختصاص داده شد که امسال این رقم با توجه به بارندگی‌های مناسب بهاره ۲۰۰ هکتار افزایش یافته است.

مسئول جهاد کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه ادامه داد: بازده مناسب محصول سیب زمینی و قیمت قابل قبول آن در بازار از جمله مهمترین عوامل تشویق کشاورزان به افزایش کشت سیب زمینی درمنطقه رخ است.

شیبانی بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال از هر هکتار زمین کشت شده ۶۰ تن و در مجموع ۵۶هزار تن سیب زمینی در شهرستان برداشت شود.

او تصریح کرد: ارقام کشت شده در این منطقه شامل اگریا، سانته و بانبا، فونتانه، پیکاسو، لیدی رزتا، جلی، کارسو، آریندا، کلومبا، ساگیتا، پانامرا، کارلیا، دوناتا و ادونی است.

مسئول جهاد کشاورزی رخ تاکید کرد: استفاده از ارقام اصلاح شده، استفاده مناسب از کود‌های دامی، شیمیایی و ریز مغذی و مبارزه به موقع با آفات، بیماری‌ها و کنترل علف‌های هرز سبب شده تا محصول تولیدی این منطقه از نظر کمی و کیفی در وضعیت مناسبی باشد.


انتهای پیام//ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار