مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی پیش بینی کرد امسال حدود ۸ تا ۱۰ تن کینوا از سطح مزارع استان برداشت شود.

حسینی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۸ تا ۱۰ تن کینوا از ۱۰ هکتار سطح سبز این محصول در استان برداشت شود.

او افزود: در سال زراعی ۹۸-۹۷، بالغ بر ۷ تن محصول از سطح حدوداً ۱۱ هکتار مزارع کینوا در استان برداشت شده است.

حسینی عنوان کرد: سطح زیر کشت کینوا در سال زراعی ۹۸-۹۷، حدود ۲۳ هکتار بوده که با توجه به کاشت آزمایشی آن در غالب شهرستان‌ها و عدم شناخت دقیق و تجربه کافی کشاورزان در بحث کاشت و تولید گیاه کینوا، بخشی از مزارع بر اثر تنش‌های محیطی یا نواقص مدیریتی دچار خسارت شده و قابل برداشت نبوده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: بالاترین سطح کاشت و تولید کینوا در سال زراعی گذشته متعلق به شهرستان سربیشه با ۶ و نیم هکتار (به صورت قطعات پراکنده) و با جمع میزان تولید ۲ هزار کیلوگرم است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه کینوا سرشار از فیبر، ویتامین B، مس، منیزیم و منگنز است. ادامه داد: کشت گیاه کینوا در دو فصل زراعی زمستانه-بهاره و تابستانه-پائیزه در سطح استان قابل انجام است.

حسینی بیان کرد: برداشت کینوا در کاشت زمستانه-بهاره اواخر خرداد تا اواخر تیرماه است و در کاشت تابستانه-پائیزه اوایل تا اواخر آذرماه است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: برنامه کاشت کینوا به صورت پایلوت و آزمایشی از سال زراعی ۹۶-۹۵ در استان و با شهرستان طبس گلشن آغاز شده است.

انتهای پیام /  ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.