سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: ۹۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان طرح‌ تولیدی با اشتغال‌آفرینی برای حدود یک‌هزار و ۴۴۳ نفر در مجموعه تعاونی‌های استان اصفهان بصورت متمرکز آماده بهره برداری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کامران کلانی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اظهار داشت: همزمان با ۱۳ شهریور ماه (روز تعاون) ۳۸۳ طرح تعاونی در کشور مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که سهم استان اصفهان از این طرح‌ها ۶۸ مورد است.

او اضافه کرد: این طرح‌ها از ۲۰شهرستان استان اصفهان در ۹ رشته فعالیت به بهره برداری می‌رسد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تعداد اعضای این تعاونی‌ها را پنج هزار و ۲۸۶ نفر اعلام کرد و افزود:این طرح‌ها با مجموع سرمایه گذاری ۹۷۴ میلیارد ریال و ۱۵۸ میلیارد ریال تسهیلات بانکی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که ۱۶ درصد این سرمایه گذاری‌ها از محل تسهیلات بانکی است و بقیه از محل آورده اعضای تعاونی‌ها تأمین شده است.

کلانی خاطرنشان کرد:طرح‌های تعاونی قابل بهره برداری امسال استان ۱۸درصد از سهم طرح‌های قابل افتتاح کشور است که اصفهان از این نظر در جایگاه اول کشور قرار دارد.

او گفت: امروز تعاون بعنوان یک مدل کارآفرینی و شیوه‌ای اشتغال مردم محور در دنیا مطرح است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه ۹۴ هزار و ۱۵۱ شرکت تعاونی در کشور وجود دارد تاکید کرد: مطابق قانون اساسی کشور، سهم تعاون در اقتصاد کشور باید ۲۵ درصد باشد درحالی که که این عدد در اقتصاد ما تنها ۵ درصد است.

او با بیان اینکه سه هزار و ۳۱۴ تعاونی فعال در استان اصفهان موجب اشتغال ۵۲ هزار و ۴۲۹ نفر شده است، افزود: ۲۷ اتحادیه تعاونی فعال و هشت تعاونی توسعه و عمران شهرستان در این استان فعال است.

کلانی ادامه داد: ۸۴ درصد سرمایه تعاونی‌های استان، شخصی و ۱۶ درصد دیگر مربوط به تسهیلات بانکی است.

او در خصوص برنامه‌های توسعه بخش تعاون در استان اصفهان گفت: در این راستا به دنبال آموزش هستیم و با دانشگاه، مدارس و آموزش و پرورش و فنی حرفه‌ای تفاهمنامه امضا کرده ایم.

کلانی با اشاره به اینکه سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون در کشور راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: برای توسعه بخش تعاون یک صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر راه اندازی شده تا از استارتاپ‌هایی که در قالب شرکت تعاونی فعالیت می‌کنند، حمایت شود، همچنین چند خط اعتباری با رقم ۲۰۰ میلیارد تومان از سوی بانک توسعه و تعاون برای آن‌ها بازگشایی شده است.

او گفت: برای بهبود شرایط تعاونی‌ها در استان اصفهان ایجاد شورای حل مشکلات تعاون را در دست ایجاد داریم و برای رشد و توسعه مشاغل جدید، مرکز نوآوری و توسعه تعاون را ایجاد خواهیم کرد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.