معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: صنعت چاپ به عنوان یک صنعت پایه و اساس در زمینه توسعه فرهنگی و اقتصادی نقش موثری ایفا می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مرتضی جمشیدی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: صنعت چاپ به عنوان یک صنعت پایه و اساس در زمینه توسعه فرهنگی و اقتصادی نقش موثری ایفا می‌کند و به همین دلیل باید به عنوان یکی از محور‌های توسعه مورد توجه قرار گیرد.

او با بیان اینکه در موضوع اقتصاد فرهنگی، صنعت چاپ بزرگترین اقتصاد حوزه فرهنگ است، افزود: اگر به حوزه‌های فرهنگ مانند سینما، موسیقی، نشر، نقاشی و عکاسی نگاه کنید، هیچ کدام به اندازه صنعت چاپ، سرمایه در گردش ندارند.

جمشیدی ادامه داد: اقتصاد فرهنگ امروزه یکی از اصلی‌ترین پایه‌های گردش اقتصادی در جوامع شناخته شده و صنعت چاپ نیز یکی از مهم‌ترین زیرشاخه‌های آن است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به نقاط قوت صنعت چاپ در استان تصریح کرد: وجود انبوهی از واحد‌های تولیدی و صنعتی، دسترسی به بازار‌های کشور‌های همسایه، وجود کارخانه و شرکت‌های صنعتی از قبیل نفت، پتروشیمی و فولاد، وجود ماشین آلات پیشرفته چاپ، وجود ۲ چاپخانه رول روزنامه برای چاپ نشریات و وجود ۳۸۰ چاپخانه افست، دیجیتال و سیلک از نقاط قوت صنعت چاپ در خوزستان به شمار می‌رود.

این مقام مسئول مشکلات صنعت چاپ در استان را کم رونق بودن بازار با توجه به بحران اقتصادی، نوآوری نداشتن در خرید ماشین آلات چاپی، کاهش تقاضای دولتی نسبت به فعالیت‌های چاپی، کمبود تسهیلات با سود کم بهره و بالا بودن قیمت مواد اولیه چاپ عنوان کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.