دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی گفت : از اول سال تاکنون ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت شده است که انتظار می‌رود این میزان تا پایان سال افزایش یابد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   مجید الهی راد، با بیان اینکه پارسال در این مدت ۶میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده بود گفت : بر اساس نیار سنجی انجام شده ۷۲ درصد زکات جمع‌آوری شده به امور فقرا و ۲۸ درصد دیگر در امور عمرانی آن منطقه هزینه شده است.

او  با تاکید بر اینکه یک ریال از زکات جمع‌آوری شده در هر منطقه در جای دیگر هزینه نمی‌شود افزود :  با نظر شورای زکات استان اعتبارات پرداختی مردم در همان منطقه که زکات جمع آوری شده است هزینه می‌شود.


بیشتر بخوانید 


دبیر شورای زکات خراسان شمالی با یاد آوری اینکه زکات پرداختی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۸۸ درصد رشد داشته است، افزود: از محل منابع زکات امسال ۵۱ پروژه عام المنفعه درروستا‌های پرداخت کننده زکات در حال ساخت است.

الهی راد گفت: هدف از پرداخت زکات فقر گشایی و برطرف کردن نیاز‌های مردم جامعه اسلامی است.

او  میزان زکات پارسال را بیش از ۱۴ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد : هم اکنون۵۰۴ روستا در استان مشمول زکات هستند که پارسال ۳۱۰ روستا توفیق پرداخت زکات را داشتند.

او  با اشاره به هدف‌گذاری انجام‌شده امسال در حوزه زکات گفت : پیش‌بینی‌شده امسال دبیرخانه شورای زکات استان ۱۸ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری کند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.