مدیرعامل شرکت پالایش گاز بید بلند خلیج فارس گفت: امروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی نظارت میدانی از فاز دوم پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس در بهبهان صورت گرفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بازدید رئیس مجلس از فاز دوم پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارسمحمود امین نژاد مدیرعامل شرکت پالایش گاز بید بلند خلیج فارس گفت: برنامه‌های دومین روز بازدید میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی با بازدید از این پالایشگاه آغاز شد که برای راه اندازی فاز دوم موانعی سد راه بود که می‌بایستی از سوی مجلس حل شود تا بتوان چرخ تولید را به حرکت انداخت.

او افزود: پیش بینی ما این است که حدود ۷۰۰ میلیون فوت مکعب خوراک وارد پالایشگاه خواهد شد که این حدود ۳۰ درصد از کل ظرفیت تولید بید بلند خلیج فارس خواهد بود. 

امین نژاد با ظرفیت اولیه ۶۰۰ میلیون فوت مکعب که از NGL ۹۰۰ تامین خواهد شد، بیان داشت: ظرفیت تولید سالانه این پالایش، ۱۰.۴ میلیون تن متان، ۱.۵ میلیون تن اتان، یک میلیون تن پروپان، ۰.۵ میلیون تن بوتان، ۰.۶ میلیون تن میعانات گازی و ۰.۹ میلیون تن گاز اسیدی را دارا است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بید بلند خلیج فارس در پایان گفت: بید بلند خلیج فارس یکی از بی نظیرترین پروژه‌های مهم کشور است که بخش قابل توجهی از گاز‌هایی که تا دیروز در فلر‌ها سوزانده و یا مجددا به چاه‌های نفت تزریق می‌شد را تصفیه و از هدر رفت آن‌ها جلوگیری کرده و با تولید محصولات متنوع میلیون‌ها دلار را برای کشور ارزش آفرینی کند.

درد و دل کارگران پالایشگاه بید بلند و انتقاد از وضعیت نامساعد

قالیباف در ادامه نظارت میدانی قوه مقننه بر حوزه‌های انتخابیه استان خوزستان، در شهرستان بهبهان حضور یافت و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مردم و منطقه قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در نظارت‌های میدانی خود در بهبهان، از فرودگاه این شهرستان بازدید کرد و به بررسی مشکلات آن پرداخت، که مقرر شد موضوع عملیاتی شدن پرواز‌های مسافرتی فرودگاه بهبهان از سوی مسئولان مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین پس از بازدید رئیس قوه مقننه از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، مقرر شد مشکلات تامین مالی و بانکی راه‌اندازی فاز ۲ این پالایشگاه هر چه سریع تر برطرف شود.

با راه‌اندازی پالایشگاه بید بلند خلیج فارس، اشتغالزایی در سطح استان خوزستان افرایش یافته و بخش خصوصی فعال در این عرصه مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه نظارت‌های میدانی در بهبهان، از بیمارستان در حال ساخت حضرت ولیعصر (عج) نیز بازدید کرد، این بیمارستان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تکمیل ۳۰ درصد باقیمانده نیازمند تامین اعتبار است.

در حین بازدید رئیس مجلس، برخی پرسنل و کارگران این پالایشگاه مشکلات و مطالبات خود را با قالیباف در میان گذاشتند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.