معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت : برای اینکه بتوانیم راهی برای اشتغال روستاییان فراهم کنیم و از مهاجرت آن‌ها جلوگیری کنیم، طرح ملی "صنایع روستا دوست" در دستور کار قرار گرفته است .

عمده مددجویان کمیته امداد در روستا‌ها استقرار دارندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛ رضا طاهری معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت : عمده مددجویان کمیته امداد در روستا‌ها استقرار دارند و برای اینکه بتوانیم راهی برای اشتغال روستاییان فراهم کرده و از مهاجرت آن‌ها جلوگیری کنیم، طرح ملی "صنایع روستا دوست" در دستور کار قرار گرفته است.

او گفت : در این طرح، صنایعی که ویژگی خلاقانه داشته، ساده بوده و قابلیت اجرا در سطح و اندازه روستا را دارند می‌توانند شرکت کرده و در این بین طرح‌های برگزیده برای اجرا در روستا‌ها انتخاب می‌شوند.

طاهری افزود: شرکت در این رویداد برای عموم آزاد است و تمام افراد نخبه، مخترع، صاحبان ایده، صاحبان صنعت و... می‌توانند طرح‌های صنعتی خود را برای شرکت در این رویداد ارائه کنند.

او افزود: علاقمندان برای شرکت در این رویداد باید طرح خود را به آدرس www.emdad.ir ارسال کنند و برای این کار تا ۲۵ مهرماه امسال فرصت دارند.

طاهری ادامه داد: در پایان این رویداد، طرح‌های ارائه شده کارشناسی شده و برای طرح‌های برگزیده جوایز خاصی در نظر گرفته شده است.

او افزود: در کنار اعطای جوایز نقدی به طرح‌های برگزیده در این رویداد، این طرح‌ها برای اجرا حمایت مالی شده و محصولات آن‌ها نیز به بازار هدف معرفی می‌شود، همچنین زمینه ارائه و معرفی این طرح‌ها در سطح نمایشگاه‌های بین المللی هم با کمک کمیته امداد فراهم می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح در سطح روستاها، روستاییان می‌توانند در کنار تولید محصولات کشاورزی، در بخش صنعت هم فعال شوند و با افزایش تولید محصولات صنعتی، جهش تولید به معنای واقعی آن رقم خواهد خورد.

او افزود: این طرح همچنین به افزایش سطح درآمد روستاییان کمک قابل توجهی خواهد کرد و همین امر از مهاجرت روستاییان پیشگیری کرده و در حالت ایده آل حتی می‌تواند مهاجرت معکوس را هم رقم بزند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.