مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: ۷۷ هزار و ۵۶۰ تن گندم تاکنون از کشاورزان استان خرید تضمینی شده است و خرید در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد باقر منوچهری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: ۷۷ هزار و ۵۶۰ تن گندم از سراسر استان سمنان از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی این استان خرید تضمینی شده است.

او افزود: سه مرکز مباشر سیار در مناطق مجن، دیباج و کالپوش برای خرید تضمینی گندم فعال است و سایر افراد متقاضی فروش تضمینی گندم می‌توانند به ۲ مرکز ثابت خرید در شهرستان‌های سمنان و شاهرود مراجعه کنند.

محمد باقر منوچهری بیان کرد: استان سمنان در زمینه جمع‌آوری و ذخیره گندم خرید تضمینی به اندازه کافی انبار ذخیره دارد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان ادامه داد: ارزش گندم‌های خریداری شده در استان سمنان یکهزار و ۹۵۶ میلیارد ریال برآورد می‌شود که تاکنون ۹۸ درصد از مطالبه گندمکاران استان نیز پرداخت شد.

 او اذعان داشت: یک هزار و ۹۱۱ میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان تاکنون پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان پیش از این در نشست کارگروه هماهنگی خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی استان افزود: ۲ درصد از سهم تولید غلات کشور متعلق به استان سمنان است و برآورد می‌شود برداشت گندم از گندم‌زار‌های استان امسال به ۱۱۷ هزار تن برسد.

حسن میرعماد بیان کرد: ۳۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان زیر کشت گندم است که از این وسعت کشت گندم ۲۱ هزار و ۴۴۰ هکتار کشت آبی و یک هزار و ۷۵ هکتار دیم است.


بیشتر بخوانید:سه مرکز خرید گندم در دامغان پیش بینی شده است


رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود ۹۰ هزار تن از گندم تولیدی به صورت تضمینی خریداری شود.

استان سمنان سهم ۲ درصدی از تولید غلات کشور دارد.

نزدیک به ۲۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان زیر کشت گندم است که از این وسعت کشت گندم ۲۱ هزار و ۴۴۰ هکتار کشت آبی و یک هزار و ۷۵ هکتار دیم است.

پیش از این اعلام شد امسال خرید تضمینی گندم در استان سمنان به نرخ هر کیلوگرم ۲۵ هزار ریال انجام می‌شود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.