سرپرست هیات کاوش تپه اشرف اصفهان گفت: به زودی شاهد انتقال اسکلت بانوی اشکانی از محل کاوش( تپه اشرف) به موزه هنر‌های تزیینی اصفهان هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا جعفری زند، سرپرست هیات کاوش تپه اشرف اصفهان گفت: چند هفته پیش اسکلت بانوی اشکانی به همراه سفال‌هایی از دوران اشکانی در هفتمین فصل کاوش‌های تپه اشرف اصفهان بدست آمد، اسکلت بانوی اشکانی کامل در محل خود خارج شده و درحال انجام کار‌های انتقال آن هستیم.
 
او با اشاره به اینکه در حال انجام عملیات اختصاصی روی سایر اسکلت ها هستیم ادامه داد: روز‌های نخست کاوش، اسکلت تازه پیدا شده بانوی اشکانی از زانو به پایین زیر پیاده‌رو قرار داشت، اما در ادامه عملیات نجات‌بخشی بود که این اسکلت و آثار دیگر پیدا شدند.
 
سرپرست هیات کاوش تپه اشرف اصفهان گفت: در موزه هنر‌های تزیینی اصفهان، اتاقی به باستان‌شناسان اختصاص یافته و قرار است اسکلت بانوی اشکانی برای انجام مطالعات بیشتر به این محل منتقل شود.


جعفری زند بیان کرد: باتوجه به آنکه اسکلت بانوی اشکانی با خاک زیر آن به‌طور کامل برداشته شده هنوز نیازمند انجام مطالعات بیشتر هستیم. امیدواریم در آینده نزدیک شرایط برای انتقال سایر یافته‌های این فصل از کاوش نیز فراهم شود.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار