مدیر کل استاندارد استان قزوین گفت: پرونده پنج واحد تولیدی به علت نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد به مراجع حقوقی ارجاع شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  سیروس صارمی مدیر کل استاندارد استان  گفت: از ابتدای امسال پنج واحد تولیدی که فرآورده‌های خود شامل فیلتر هوای خودرو سبک، قطعات یدکی خودرو، شن و ماسه، بتن آماده و کپسول گاز اکسیژن طبی را بدون دریافت پروانه کاربد علامت استاندارد تولید و عرضه کرده بودند شناسایی و فرآورده‌های آن‌ها توقیف شد.

به گفته وی، برای صیانت از حقوق شهروندی و سلامت و ایمنی مردم، پرونده این واحد‌های تولیدی متخلف بریا تصمیم گیری به دادسرا ارسال شده است.

وی اضافه کرد: مطابق قانون، تولید کالا و خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری بدون دریافت پروانه کاربد علامت استاندارد ایران جرم محسوب می‌شود.

مدیر کل استاندارد استان گفت: همشهریان می‌توانند با استفاده از سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از صحت علامت و کد استاندارد درج شده بر روی کالا‌ها اطمینان یابند و هر گونه مغایرت و تشخیص جعل یا تقلب را از طریق تلفن گویای ۱۵۱۷ به اطلاع کارشناسان این اداره کل برسانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.