کاهش ۴۳ درصدی میزان جابجایی مسافر در خراسان جنوبی

در دو ماهه اول تابستان امسال میزان جابه جایی مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری ۴۳ درصد کاهش داشته است.

حسینی رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در ۲ ماهه اول تابستان امسال بیش از ۲۷۵ هزار و ۲۳۶ نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان جابه جا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد کاهش داشته است.

او افزود: در ۲ ماهه اول تابستان امسال تعداد ۵۹ هزار و۷۲۸ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری به استان وارد و ۵۹ هزار و ۷۵۶ مسافر از استان خارج شده اند.

حسینی تصریح کرد: هم چنین ۱۵۵ هزار و ۷۵۲ مسافر درون استان جابجا شده اند.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا میزان جابجایی مسافر وارد شده به استان، خارج شده از استان و جابجایی داخل استان به ترتیب با کاهش ۵۸، ۶۲ و ۱۶ درصدی مواجه بوده است.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: در حال حاضرتعداد هزار و ۵۳۲ راننده در بخش مسافر استان شاغل بوده و تعداد ۲۳۴ دستگاه سواری کرایه با عمر ۷۲/۱۰ سال، تعداد ۱۳۲ دستگاه مینی بوس با عمر ۳/۲۴ سال و تعداد ۲۵۶ دستگاه اتوبوس با عمر متوسط ۵۳/۱۳ سال کار جابجایی مسافرین از مبدأ ۱۴ پایانه عمومی و خصوصی را انجام می‌دهند.

حسینی گفت: برای ارتقاء سطح خدمات به مسافرین، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، کاهش هزینه‌های سفر، و عدم مراجعه حضوری به پایانه‌های مسافری و شرکت‌های حمل و نقل، امکان صدور بلیت اینترنتی با ناوگان اتوبوسی از طریق وب سایت شرکت‌های حمل و نقل مسافر به نشانی WWW.payaneha.com برای مقاصد درون و برون استانی فراهم شده است.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران درخصوص نحوه ارائه خدمات سفر‌ها در استان خراسان جنوبی خواهد بود.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.