مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: تمام مدارس این استان برای مقابله با ویروس کرونا ضدعفونی و گندزدایی شده و آماده پذیرش دانش‌آموزان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حمیدرضا رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهارداشت: امسال آغاز سال تحصیلی از سوی ستاد ملی کرونا ۱۵ شهریور اعلام شده و در بازگشایی مدارس تابع دانشگاه‌های علوم پزشکی و ستاد ملی کرونا هستیم.

او ادامه داد: ادارات آموزش و پرورش سراسر سیستان و بلوچستان آمادگی لازم برای برگزاری کلاس‌های درس بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی و بر اساس تشخیص دستگاه‌های متولی را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بر اساس اعلام اولیه وزارت آموزش و پرورش برای حضور دانش آموزان در مدارس سه حالت پیش بینی شده است گفت: در نقاط وضعیت قرمز حضور دانش آموزان در مدارس ممنوع، در نقاط زرد به صورت زوج و فرد و در وضعیت سفید که شامل مناطق روستایی و کم محصل می شود به صورت حضوری خواهد بود.

او  ادامه داد: این اداره کل به منظور آمادگی کادر مدرسه برای بازگشایی کلاس های درس از نیمه دوم مرداد تاکنون اقدام به برگزاری مانور بازگشایی کرده تا آمادگی های لازم برای حضور دانش‌آموزان در مدارس اخذ شود.

رخشانی با بیان اینکه بهترین نوع آموزش به صورت حضوری و چهره به چهره است گفت: با توجه به اینکه تمام دغدغه متولیان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به حفظ سلامت دانش آموزان با رعایت تمامی پروتکل های لازم است نیازمند همراهی والدین در شرایط کنونی هستیم.

او  با اشاره به اهمیت فراگیری دانش روز توسط معلمان گفت: به منظور ارتقای دانش معلمان و مجهز شدن آنان به نیازهای نوین دانش‌آموزان دوره های آموزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی تابستان ویژه فرهنگیان استان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: همچنین برخی از معلمان به عنوان نماینده قشر فرهنگی استان دوره های آموزشی را توسط گروه های خیری و جهادی در خارج استان فرا گرفتند و به همکاران خود منتقل کردند.

او  برگزاری دوره‌های آموزشی توسط سرگروه‌های آموزشی را از دیگر اقدامات این نهاد برای ارتقای دانش فرهنگیان استان عنوان کرد و بیان کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان نیز به انواع وسایل ارتباطی، امکانات و فناوری های جدید و به روز دسترسی دارند عقب ماندن معلمان از این غافله پرشتاب همانا اهداف ترسیم شده برای نظام آموزشی را به حاشیه می راند.

رخشانی تاکید کرد: هماهنگ سازی معلمان با تغییر و تحولات امروزی و شناسایی نیاز دانش آموزان از اولویت های این نهاد است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار