معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: سی و دومین جشنواره تئاتر استان با حضور گروه‌های نمایشی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ناصر آریایی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: هدف از برگزاری  جشنواره تئاتر خوزستان، خلق تجربه‌های نوین در عرصه هنر‌های نمایشی و نگاه خلاق و مبتنی بر اصول علمی به هنر نمایش و همچنین بیان اهمیت نقش هنرمند در شرایط دشوار اجتماعی به ویژه معضل جهانی شیوع بیماری کرونا است.

او با اشاره به اینکه انتخاب موضوع و مضامین آزاد است، افزود: موضوعات هنرمندان می تواند در زمینه هایی مانند: محوریت  شعار سال جاری (جهش تولید)، استفاده از بستر‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، تاریخی، ادبی، اقتصادی، سیاسی، آداب و رسوم و سنت‌های در جهت رشد و توسعه تئاتر در استان خوزستان و ایجاد روحیه نشاط و امیدبخشی در جامعه با توجه به آثار مخرب روانی ناشی از شیوع جهانی بیماری کرونا باشد.

آریایی با بیان اینکه برگزیدگان این جشنواره به دبیرخانه سی و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی می‌شوند و متون اقتباسی باید با ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر در جشنواره شرکت کنند، اظهار داشت: آثار نمایشی تولید و اجرا شده در حد فاصل زمانی پس از اتمام جشنواره استانی سال ۹۸ تا شروع جشنواره استانی ۹۹ می‌توانند متقاضی حضور در جشنواره باشند.

آخرین مهلت ثبت تقاضا در جشنواره ۲۰ شهریورماه و آخرین مهلت ارسال فیلم آثار تا ۲۴ آبان ماه سال جاری است، بر اساس تقویم جشنواره بازبینی نمایش‌های متقاضی شرکت در جشنواره در محدوده زمانی ۲۵ تا ۳۰ آبان ماه ۹۹ انجام می‌شود و نتایج آن یکم آذر ماه سال جاری اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.