عربستان سعودی اجازه داد پرواز‌های اسرائیل به مقصد امارات، از حریم هوایی کشورش عبور کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از جروزالم پست، عربستان سعودی اعلام کرد این کشور اجازه خواهد داد تا پرواز‌های اسرائیلی به مقصد امارات و یا بالعکس، از حریم هوایی عربستان عبور کنند.

همچنین طبق خبری که در خبرگزاری رسمی عربستان (واس) منتشر شده، یک منبع مسئول در هیئت هواپیمایی کشوری عربستان در سخنانی اعلام کرد با درخواست هیئت هواپیمایی کشوری دولت امارات، مبنی بر اجازه به عبور پرواز‌هایی که به مقصد امارات پرواز می‌کنند، و یا از امارات به تمامی مناطق جهان پرواز می‌کنند، موافقت شده است.

طبق اعلام جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با استقبال از این خبر مدعی شد: مسیر پروازی جدید، راه اسرائیل را به آسیا و شرق باز می‌کند.

او همچنین مدعی شد: اینها، منافع یک صلح حقیقی است.

نتانیاهو همچنین با ربط دادن تصمیم عربستان به عادی سازی روابط امارات با اسرائیل گفت: می‌خواهم از جرد کوشنر و شیخ محمد بن زاید برای این مشارکت مهم تشکر کنم. در آینده خبر‌های خوبی خواهد آمد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: این یک پشرفت بزرگ است. برای سالها، من در تلاش بودم تا آسمان اسرائیل و شرق بازگشایی شود. نخستین گشایش در سال ۲۰۱۸ رخ داد؛ زمانی که به خطوط هوایی هند اجازه داده شد تا مستقیم و با عبور از آسمان عربستان، به تل آویو پرواز کند. اکنون پرواز‌های به مقصد امارات، نیز می‌توانند چنین انجام دهند.

گفتنی است رسانه‌های خبری روز دوشنبه از انجام نخستین پرواز رسمی مستقیم میان اسرائیل و امارات، پس از عبور از آسمان عربستان و فرود آن در فرودگاه ابوظبی خبر داده بودند. بر اساس گزارشها، این هواپیما حامل هیئت‌هایی از آمریکا و رژیم صهیونیستی بود که به امارات سفر کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار