رئیس جمعیت هلال احمر کوهرنگ گفت: گروه‌های امداد و نجات هلال احمر در مسیر ایلراه‌های کوچ عشایر این شهرستان مستقر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بیژن طاهری رئیس جمعیت هلال احمر کوهرنگ اظهار داشت: گروه‌های امداد و نجات این جمعیت در مسیر ایلراه‌های کوچ پاییزی عشایر در حد فاصل چلگرد، بازفت به شهرستان عشایر نشین اندیکا استان گرمسیری خوزستان مستقر شدند.

او افزود: ۲۳ امدادگر حرفه‌ای و متخصص در قالب غواص و نجات غریق، کوهنورد و اطفای حریق و ۱۰۷ امدادگر صحرایی در آماده باش کامل، آماده خدمات رسانی به عشایر کوچرو در زمان اجرای تقویم کوچ پاییزی هستند.


بیشتر بخوانید


طاهری به نصب علائم اخطار و هشدار و نصب تابلو در این مناطق به خصوص حاشیه رودخانه‌های مسیر کوچ عشایر اشاره و اضافه کرد: گاهی برخی از افراد، بدون توجه به این علائم، اقدام به شنا کردن می‌کنند، که در برخی از مواقع این بی‌احتیاطی منجر به یک حادثه تلخ برای خانواده ها‌ی عشایری می‌شود.

او، از آمادگی و هماهنگی کامل با مسئول امداد هوایی این اداره خدمات رسان برای اعزام بالگرد مستقر در مرکز استان خبر داد و گفت: در صورت حادثه احتمالی در مسیر‌های سخت گذر، برای نجات افراد حادثه دیده از راه هوا امداد رسانی خواهد شد.

طاهری افزود: کوچ عشایر این استان طبق تقویم تعیین شده ز روز ۲۰ شهریور آغاز و تا ۲۰ مهرماه ادامه خواهد داشت که عشایر کوچرو با گذر از گردنه تاراز و ایل راه‌های لاسوزنی و پل ماربره به منطقه بازفت می‌رسند و با توقف چند روزه با گذر از زردکوه بختیاری وارد مناطق قشلاقی استان خوزستان خواهند شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار