معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه شهر‌های کرمانشاه نیازمند توسعه است، گفت: وضعیت مالی شهرداری‌های سطح استان اصلا مطلوب نیست.

وضعیت مالی شهرداری‌های  استان کرمانشاه مطلوب نیستبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه روز پنجشنبه در نشست معاون عمرانی وزیر کشور با فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای شهر شهرستان‌های شرق استان که در محل فرمانداری هرسین برگزار شد، گفت:با توجه به وقوع زلزله و حرکت کاروان‌های اربعین حسینی در سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای به شهرستان‌های غربی شده است، اما شهرستان‌های شرقی از این توجه چندان بهره‌مند نشده است.

او افزود: زلزله ۲۱ آبان ۹۶ خسارت بزرگی به استان کرمانشاه وارد کرد، اما این تهدید به فرصتی گرانقدر تبدیل شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کار بازسازی مناطق زلزله زده تمام شده است، افزود: ۷۸ مدرسه در زلزله تخریب و با کمک خیرین چهار برابر کلاس‌های تخریب شده، کلاس درس جدید ساخته شد.

سالاری با بیان اینکه زیر ساخت‌های تردد زائران اربعین حسینی به خوبی در سطح استان ایجاد شد، گفت: شهرستان‌های شرقی در مسیر زائران از برکات سفر‌های اربعین بهره‌مند شدند که جای تقدیر و تشکر دارد.

او با بیان اینکه در غرب کشور فرهنگ مشارکت به خوبی نهادینه شده است، افزود: برای مدیریت بحران سیل و زلزله تمام مردم پای کار آمدند و در کنار دولت منجر به تسریع روند ساخت و ساز شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهارداشت: شهر‌های کرمانشاه در مسیر راه تاریخی ساسانی و ابریشم و راه عتبات و عالیات قرار دارند که این موضوع می‌تواند زمینه ساز توسعه استان باشد.

سالاری توضیح داد: شهرداری‌های سطح استان پروژه‌هایی را برای درآمد زایی تعریف کرده اند که در صورت ارائه تسهیلات ارزان قیمت می‌توانند منجر به توسعه شهر‌ها شوند.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.