مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سال تحصیلی جدید در این استان با حضور فیزیکی دانش‌آموزان در محل کلاس‌های درس آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بنابر بخشنامه وزارت آموزش و پرورش و اعلام نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا، سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ برای دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی در سطح مدارس دولتی و غیردولتی از روز ۱۵ شهریور ماه با حضور دانش‌آموزان در کلاس درس آغاز خواهد شد.

او افزود: در قالب ۱۲ بند این "بخشنامه لازم‌الاجرا" اصول و پروتکل‌های بهداشتی برای دانش‌آموزان تشریح شده و در آن موارد به صورت مشخص اعلام شده‌اند.

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس مدت زمان هر کلاس درس ۳۵ دقیقه و زنگ تفریح دانش‌آموزان ۱۰ دقیقه است؛ همچنین از هرگونه تجمع و حضور دسته‌جمعی دانش‌آموزان در مدرسه جلوگیری می‌شود.

خدابنده بیان کرد: همچنین دانش‌آموزانی که یکی از اعضای خانواده آن‌ها مبتلا به بیماری کرونا شود مورد آزمایش طبی قرار گرفته و به مدت یک هفته پس از منفی بودن تست کرونا، نباید در مدرسه حاضر شوند.
 

بیشتر بخوانید



او تصریح کرد: "تهویه مطلوب هوای کلاس با بازگذاشتن پنجره‌ها، آموزش رعایت فاصله فیزیکی، رفتار‌های صحیح و لازم بهداشتی به دانش‌آموزان هنگام حضور در کلاس و مسیر رفت و آمد به مدرسه" از دیگر موارد مورد تاکید بخشنامه وزارت آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین هرگونه تغییر در نحوه برگزاری کلاس‌ها برای دانش‌آموزان در سال تحصیلی پیش رو مبتنی بر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و اعلام قبلی خواهد بود.

 گفت: به این ترتیب سال تحصیلی جدید روز شنبه آتی ۱۵ شهریور با حضور دانش‌آموزان در کلاس درس آغاز می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.