معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: وجود اجتماعات و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی یکی از اصلی‌ترین دلایل ماندن استان کرمان در وضعیت قرمز است.

سید وحید احمدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، گفت: وضعیت استان‌ها بر اساس تعداد بستری‌ها به ازای جمعیت معلوم می‌شود که در حال حاضر کرمان در وضعیت قرمز است.

او افزود: در حال حاضر دیگر نمی‌توان مثل فروردین ماه محدودیتی‌های آنچنانی در استان  اعمال کرد، زیرا اقتصاد هم مهم بوده و الان واقعا مهم این است که دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: در حال حاضر فقط ۸۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند که این آمار باید به بالای ۹۰ درصد برسد و سه رکن اصلی که می‌توان با آن از شیوع بیشتر بیماری در استان جلوگیری کرد استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی به اندازه یک متر، تهویه مناسب در ادارات و منازل  و شست و شوی مکرر دست‌ها است.

احمدی طباطبایی تصریح کرد: فاصله گذاری اجتماعی از اهمیت خاصی برخوردار است، بیماری کرونا، چون در حال حاضر واکسنی ندارد تنها چیزی که می‌تواند روند این بیماری را کاهش دهد رفتار اجتماعی شهروندان است.

او با اشاره به اینکه آمار کرونا در استان کرمان کمتر شده و نزولی است، گفت: این آمار باید همچنان کمتر از این شود تا از وضعیت قرمز خارج شویم و این را هم باید اشاره کرد که وجود اجتماعاتی همچون کنکور که سبب افزایش تجمعات شد هم می‌تواند از دلایلی باشد که همچنان در وضعیت قرمز هستیم.

احمدی طباطبایی با اشاره به رعایت ۸۰ درصد دستورالعمل‌های بهداشتی در دو روز تاسوعا و عاشورا در استان گفت: توصیه می‌شود که مردم حتما سامانه salamat.gov.ir را به خاطر داشته باشند و اگر علائمی داشتند به این سامانه مراجعه کنند.

او گفت: با توجه به بازگشایی مدارس لازم است معلمان و دانش آموزان به صورت هفتگی به این سامانه مراجه کنند و در صورت داشتن هر یک از علائم کرونا می‌توانند به مراکز ۱۶ ساعته در سطح استان بروند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: گشت ویژه بهداشتی و چک لیست‌های نظارت و ارزیابی تمامی ادارات، اصناف و اماکن عمومی از جمله برنامه‌هایی هستند که برای خروج استان از وضعیت قرمز در حال انجام است و مردم می‌توانند با مشاهده ازدحام‌هایی در سطح شهر با ۱۱۰ تماس گرفته تا اقدامات و پیگیری‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.