بررسی راهکار‌های ثبت دقیق اطلاعات طیور ورودی به کشتارگاه‌های استان

راهکار‌های ثبت دقیق اطلاعات طیور ورودی به کشتارگاه‌های استان در جهت برنامه ریزی برای جلوگیری از عرضه خارج از شبکه بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  جلسه‌ای به منظور بررسی راهکار‌های ثبت دقیق اطلاعات طیور ورودی به کشتارگاه‌های استان در جهت برنامه ریزی برای جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و مشکلات ساماندهی نحوه خرید و فروش مرغ پایان دوره با حضور معاون بهبود تولیدات دامی و سایر اعضای جلسه در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

رضا یوسفی رضایی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی در این جلسه به مزیت‌های اجرای سامانه سماصط اشاره کرد و گفت: در این سامانه کلیه حلقه‌های تولید و کاربران به هم متصل و هر فعالیتی در سامانه قابل ردیابی و پیگیری است.

رضایی بیان کرد: وضعیت تخلیه واحد خروج مرغ دوره قبل از پنجره واحد کشاورزی جهت صدور مجوز جوجه ریزی در سامانه سماصط الزامی باید شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه ۱۲ کشتارگاه طیور در سطح استان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: اداره کل دامپرشکی نیز باید به منظور پوشش صدرصدی صدور گواهی بهداشتی حمل مرغ کشتاری و ثبت کشتار در کشتارگاه‌ها بر اساس گواهی بهداشتی حمل اقدامات لازم در کشنارگاه‌ها را اعمال کند.

رضایی تاکید کرد: توزیع و عرضه بهداشتی گوشت مرغ به دست مصرف کننده هدف اصلی ماهست که با تداوم تولید، بستر‌های رونق صادرات محصولات طیور در استان رافراهم کنیم.

او افزایش قیمت نهاده‌ها و کاهش نقدینگی مرغداران و قیمت پایین جوجه یکروزه گوشتی را از جمله مشکلات موجود صنعت مرغداری استان عنوان کرد که باید برنامه ریزی منسجمی برای حمایت و پایداری تولید این واحد‌ها انجام گیرد.

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان نیز در این جلسه اظهار کرد: صنعت طیور دومین صنعت بعد از نفت از نظر سرمایه گذاری است که از نظر اشتغال و امنیت غذایی در کشور نقش بسزایی دارد.

یحیی خلیلی افزود: امسال براساس برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی، ۱۰۲ هزار تن باید گوشت مرغ در استان تولید شود.

او با اشاره به آخرین مصوبه و ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی در زمینه مرغ لاین تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی طی نامه‌ای بسته حمایتی و ترویجی در خصوص تولید و توسعه مرغ نژاد آرین را در تمام زنجیره اجداد، مرغ مادر و پرورش مرغ گوشتی به تمام روسای سازمان‌ها، معاونین و مدیرعامل بانک کشاورزی ابلاغ کرده است و در استان نیز اجرایی می‌شود.

خلیلی با بیان اینکه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تا ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه میانگین جوجه ریزی گوشتی استان در مرغداری هاست که در حد مطلوب است، اضافه کرد: امسال در شرایط فعلی، تولید دو میلیون قطعه جوجه ریزی مرغ مادر در استان برنامه ریزی و ظرفیت سازی شده است.
 
انتهای پیام/ ن م 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.