مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: حجم حمل و نقل ریلی کالا‌های صادراتی در این منطقه از راه‌آهن کشور ۱۸ درصد بیشتر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی نصیری‌ورگ مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: حجم حمل و نقل ریلی کالا‌های صادراتی در این منطقه از راه‌آهن کشور در دو ماه تیر و مرداد امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد بیشتر شده است.

او افزود: در این دو ماه ۲۲۰ هزار تن محموله و انواع کالای صادراتی توسط قطار‌های باری راه‌آهن خراسان بارگیری و به مقاصد بین‌المللی در دیگر کشور‌ها حمل شده است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان با اشاره به بسته شدن مرز ریلی سرخس در فروردین ماه گذشته بخاطر شیوع ویروس کرونا، ادامه داد: با بازگشایی مجدد مرز ریلی سرخس از اواخر خرداد ماه گذشته صادرات کالا از این گذرگاه مرزی ایران واقع در شمال شرق خراسان رضوی به کشور‌های آسیای میانه از سرگرفته شده است.

نصیری‌ورگ بیان کرد: بندرعباس مقصد بیشترین حجم کالا‌های صادراتی خراسان و عمده‌ترین آن گوگرد بود که در این مدت به آن بندر منتقل شد تا توسط کشتی به دیگر کشور‌های جهان حمل شود.

او تصریح کرد: همچنین در دو ماه تیر و مرداد امسال ۳۱۱ هزار تن کالا با استفاده از ناوگان ریلی راه‌آهن خراسان به مقاصد داخلی در دیگر نقاط کشورمان حمل شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل راه‌آهن خراسان تاکید کرد: رشد فعالیت صنعت حمل و نقل ریلی سهم تعیین کننده‌ای در تولید ناخالص ملی و توسعه بخش‌های مختلف منظومه اقتصادی داشته و گامی بزرگ در جهت حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی است.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.