جشن شکوفه‌ها در۳۶۰۰ مدرسه ابتدایی سیستان و بلوچستان برگزار شد

جشن شکوفه‌ها ویژه دانش‌آموزان اول ابتدایی همزمان با سراسر کشور امروزپنجشنبه در افزون‌بر سه‌ هزار و ۶۰۰ مدرسه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حمیدرضا رخشانی  مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: امسال ۱۰۲ هزار کلاس اولی سیستان و بلوچستان دربیش از سه هزار و ۶۰۰ مدرسه ابتدایی استان مشغول به تحصیل می شوند.

حمیدرضا رخشانی آمار دانش آموزی امسال استان را بیش از ۸۰۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت : تلاش می کنیم شرایط را برای حضور دانش آموزان در کلاس درس و ارائه آموزش حضوری و همچنین در روزهایی که در مدرسه نیستند زمینه آموزش مجازی فراهم شود.

او  گفت: تمام مدارس این استان برای مقابله با ویروس کرونا ضدعفونی و گندزدایی شده و آماده پذیرش دانش‌آموزان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در بازگشایی مدارس تابع دانشگاه‌های علوم پزشکی و ستاد ملی کرونا هستیم و امسال آغاز سال تحصیلی از سوی این ستاد ۱۵ شهریور اعلام شده است.

او ادامه داد: ادارات آموزش و پرورش سراسر سیستان و بلوچستان آمادگی لازم برای برگزاری کلاس‌های درس بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی و تشخیص دستگاه‌های متولی را دارند.

رخشانی با بیان اینکه بر اساس اعلام اولیه وزارت آموزش و پرورش برای حضور دانش آموزان در مدارس سه حالت پیش بینی شده است گفت: در نقاط وضعیت قرمز حضور دانش آموزان در مدارس ممنوع، در نقاط زرد به صورت زوج و فرد و در وضعیت سفید که شامل مناطق روستایی و کم محصل می شود به صورت حضوری خواهد بود.

او ادامه داد: این اداره کل به منظور آمادگی کادر مدرسه برای بازگشایی کلاس های درس از نیمه دوم مرداد تاکنون اقدام به برگزاری مانور بازگشایی کرده تا آمادگی های لازم برای حضور دانش‌آموزان در مدارس ایجاد شود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بهترین نوع آموزش به صورت حضوری و چهره به چهره است گفت: با توجه به اینکه تمام دغدغه متولیان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به حفظ سلامت دانش آموزان با رعایت تمامی پروتکل های لازم است نیازمند همراهی والدین در شرایط کنونی هستیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار