وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی بی اساس و تکراری مدعی شد سیاست بازدارندگی دولت ترامپ علیه ایران به نفع کشور‌های خاورمیانه خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد سیاست بازدارندگی که دولت دونالد ترامپ از همان ابتدای روی کار آمدن علیه جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته، به نفع کشور‌های خارومیانه بوده است.

پمپئو در ادامه سریال طرح ادعا‌های تکراری علیه ایران گفت: این جمهوری اسلامی ایران است که موجب بی ثباتی در خاورمیانه می‌شود. رئیس جمهور دونالد ترامپ از همان ابتدای روی کار آمدن خود این موضوع را مدنظر قرار داد. همه اقداماتی که ما به منظور ایجاد بازدارندگی و اعمال فشار بر ایران انجام داده ایم به نفع ملت‌ها (خاورمیانه) است.

وزیر امور خارجه آمریکا که در تکرار ادعا‌های نخ نما شده علیه جمهوری اسلامی در دولت ترامپ طلایه دار است پیش از این نیز به بهانه‌های واهی مدعی شده بود که ایران نه تنها خاورمیانه بلکه تمام جهان را در معرض خطر قرار داده است.

دولت ترامپ تلاش می‌کند با توسل به دستاویز‌های ساختگی خود ایران را واجد شرایط تمدید تحریم‌های تسلیحاتی جلوه دهد. در این راستا دولت واشنگتن از هیچ تلاشی مضایقه نکرده و حتی رسوایی ننگین دو شکست پیاپی در شورای امنیت را نیز به جان خرید.

آمریکا پس از آنکه شکست سختی را در شورای امنیت سازمان ملل متحمل شد و تلاش‌هایش برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ناکام ماند، همه تلاش خود را معطوف فعال‌سازی مکانیسم ماشه کرده است. روسیه، چین و اتحادیه اروپا تصمیم اخیر آمریکا را غیرقانونی خوانده و تاکید کردند که واشنگتن عضوی از توافق هسته‌ای ایران نیست و به همین دلیل نمی‌تواند از بند پیش‌بینی شده در توافق استفاده کند.

در همین رابطه، رئیس شورای امنیت تاکید کرده که اجماعی در بین اعضای شورای مذکور در خصوص فعال‌سازی مکانیسم ماشه ایجاد نشده است. نماینده آمریکا در سازمان ملل ضمن محکوم کردن سایر کشورها، مدعی شده که آن‌ها از تروریسم حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۶:۴۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
دروغ نگو دروغگو بگو به نفع جیب خودت و ترامپ ملعونین تروریست باجگیره که مدام با ایران هراسیهای دروغین و نفاق انداختنهاتون در منطقه اسلامی کشورهای اسلامی منطقه رو به تیغید مثل عربستان گاو شیر ده که می دوشینش .
آخرین اخبار