رئیس مجلس سنای اسپانیا: تلاش می‌کنیم شهروندان کویتی از دریافت ویزای شنگن معاف شوند

رئیس مجلس سنا از حمایت کشورش از پرونده معافیت شهروندان کویتی از دریافت ویزای شنگن برای سفر به اروپا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری البناء، رئیس مجلس سنای اسپانیا اعلام کرد پارلمان اسپانیا آمادگی دارد تا از پرونده معافیت شهروندان کویتی از دریافت ویزایی شنگن به منظور سفر به کشور‌های اتحادیه اروپا حمایت کند.

طبق بیانیه‌ای که امروز پنجشنبه از سوی سفارت کویت در مادرید منتشر شده، «پیلار یوپ» (Pilar Llop) رئیس مجلس اسپانیا در دیدار با «عیاده السعیدی» سفیر کویت در اسپانیا اعلام کرد پارلمان اسپانیا در هر دو بخش خود- مجلس نمایندگان و مجلس سنا- آماده است تا از پرونده ویژه دولت کویت به منظور معاف کردن شهروندان کویتی از ویزای شنگن به منظور سفر به کشور‌های اتحادیه اروپا، در پارلمان اروپا دفاع کند.

در این دیدار رئیس مجلس سنای اسپانیا همچنین شفای عاجل برای امیر کویت آروز کرد. دو طرف در خصوص قربانیان ویروس کرونا نیز به یکدیگر تسلیت گفتند و برای مبتلایان به کرونا در هر دو کشور و نیز سرتاسر جهان آرزوی سلامت و بهبودی کردند.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر سفیر کویت در اسپانیا، رئیس مجلس سنای اسپانیا و سفیر کویت در این دیدار بر اهمیت ایجاد مسیر‌های های همکاری و توسعه متقابل به شیوه‌ای که در راستای منافع دو کشور باشد و به صلح و ثبات در مناطق مختلف جهان کمک کند، تأکید کردند.

در این دیدار سفیر کویت با بیان خلاصه‌ای از روابط دو جانبه کشورش با اسپانیا و توسعه آن در دوره اخیر، بر ادامه گسترش آن در تمامی زمینه‌های همکاری‌های دوجانبه و هماهنگی‌ها در مسائل مشترک تأکید کرد.

پیشتر نیز کمیته روابط خارجی ایتالیا از پایبندی خود برای حمایت از طرح معافیت شهروندان کویتی از دریافت ویزای شنگن برای سفر به اروپا خبر داده بود.

در صورت موافقت پارلمان اروپا با این پرونده، شهروندان کویتی قادر خواهند بود به کشور‌های اروپایی در حوزه شنگن (شامل ۲۲ کشور اتحادیه اروپا و چهار کشور غیر عضو ایسلند، لیختن‌اشتاین، نروژ و سوئیس) بدون نیاز به دریافت ویزا سفر کنند. پیشتر و در سال ۲۰۱۵ نیز پارلمان اروپا با اکثریت آرا، با معافیت شهروندان اماراتی از دریافت ویزای شنگن برای ورود به اروپا موافقت کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار