ارتش روسیه و سوریه با صدور بیانیه‌ای مشترک توافق نفتی آمریکا با کُرد‌های سوریه را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ارتش روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی معاملات نفتی آمریکا با کُرد‌های سوریه را نقض قوانین بین المللی اعلام کردند.

در بیانیه مشترک ارتش روسیه و سوریه آمده است: معاملات نفتی آمریکا با کرد‌های سوریه قوانین بین المللی را نقض می‌کند و سرپوشی بر اقدامات غیرقانونی آمریکا در جهت تضعیف تلاش‌های دمشق برای برقراری صلح است.

این بیانیه می‌افزاید: حضور غیرقانونی آمریکا و متحدانش در شمال شرقی سوریه منجر به غارت منابع طبیعی این کشور و ایجاد تنش شده است.

پیشتر دولت دمشق توافق میان نیرو‌های سوریه دموکراتیک با شرکت آمریکایی را محکوم و اعلام کرده بود این اقدام، سرقتی یکپارچه محسوب می‌شود که جز به عنوان «معامله‌ای میان دزدان سارق و دزدان مشتری» نمی‌توان آن را توصیف کرد.

وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای با محکوم کردن قرارداد نفتی یک شرکت آمریکایی با کُرد‌های سوریه، آن را شدیدا محکوم کرد و آن را مصداق نقض حاکمیت سوریه دانست و افزود آمریکا به طور غیرقانونی مناطقی در شمال شرق و جنوب سوریه را اشغال کرده است.

پیش از این مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به کمیته روابط خارجی سنا گفت که یک شرکت نفتی آمریکا توافقی برای مدرن سازی میادین نفتی تحت کنترل نیرو‌های دموکراتیک سوریه منعقد کرده است. این توافقنامه میان شرکت «Delta Crescent Energy LLC» آمریکا و نیرو‌های سوریه دموکراتیک برای استخراج، فرآوری و تجارت نفت در شمال شرقی سوریه به امضا رسیده است.

برغم وعده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای خروج نظامیان کشورش از سوریه، نظامیان این کشور همچنان در میادین نفتی سوریه در شرق رود فرات حضور دارند، جایی که ۹۰ درصد از ذخایر نفتی سوریه در آنجا قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار