فرآیند برگزاری دو آزمون «کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۹» و «کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی» آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، فرآیند برگزاری دو آزمون «کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۹» و «کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی» از هم اکنون ساعت ۹ صبح  جمعه ۱۴ شهریور آغاز شد.

آغاز فرآیند برگزاری آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۹

آزمون مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۳۹۹ برای داوطلبان کد رشته‌های امتحانی با آزمون صبح امروز جمعه ۱۴ شهریور در ۱۶۶ شهرستان آغاز شد.

آزمون کاردانی به کارشناسی برای ۱۶ کدرشته امتحانی تکنولوژی اتاق عمل، بهداشت عمومی، تکنولوژی پرتوشناسی، علوم آزمایشگاهی، مامایی، هوشبری، فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی، برق، کامپیوتر، معماری، مکانیک، مهندسی اجرایی عمران، علوم ورزشی، حسابداری، تکنولوژی و طراحی دوخت و هنر‌های تجسمی برگزار می‌شود.

 در آزمون کاردانی به کارشناسی در مجموع ۲۲ هزار و ۲۱۵ نفر زن و ۲۴ هزار و ۴۸۲ نفر مرد ثبت نام کرده اند. از این تعداد ۴۰ هزار و ۴۱۱ نفر در رشته‌های با آزمون ثبت نام کرده اند و ۶ هزار و ۲۸۶ نفر در دوره‌های بدون آزمون ثبت نام کرده اند، در مجموع ۴۶ هزار و ۶۹۷ نفر در دوره‌های کاردانی به کارشناسی ثبت نام کرده اند.

ظرفیت پذیرش با آزمون دوره‌های کاردانی به کارشناسی ۱۵۷ هزار و ۷۰۵ نفر و ظرفیت دوره‌های بدون آزمون ۶۹ هزار و ۹۹۵ نفر است.

آغاز فرآیند برگزاری آزمون کاردانی نظام جدید فنی و حرفه‌ای

آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی از هم اکنون ساعت ۹ صبح جمعه ۱۴ شهریور ماه در حال برگزاری است.

کارت شرکت در آزمون مقطع کاردانی نظام جدید از روز سه شنبه ۱۱ شهریورماه در سایت سازمان سنجش توزیع شد. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است. پذیرش در ۱۶ رشته بدون آزمون صورت می‌گیرد.

 ظرفیت پذیرش در کاردانی نظام جدید فنی حرفه‌ای سال ۹۹، ۲۵۳ هزار و ۴۸۵ نفر است که از این تعداد ۱۵۱ هزار و ۸۲۹ به رشته‌های با آزمون و تعداد ۱۰۱ هزار و ۶۵۶ نفر به رشته‌های بدون آزمون اختصاص دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۱۵:۰۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
این 253 هزار نفر برای دانشگاه های دولتیه یا کل دانشگاه ها؟