به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، روان شناسان اظهار میدارند که از روی نوع و رنگ اتومبیلها میتوان به شخصیت، حالات روحی و خصوصیات اخلاقی افراد به راحتی پی برد. البته به شرط این که انتخاب اتومبیل محدود به میزان پول فرد نباشد، زیرا در بسیاری مواقع افراد بر اساس جیب خود اتومبیلی را خریداری میکنند و باید گفت کم خرج و ارزان بودن اتومبیل یکی از دلایل انتخاب برای افراد میباشد.
در زیر به چند مورد اشاره میکنیم:
اتومبیلهای شاسی بلند
افرادی که اهل جسارت و کنجکاوی هستند وبه مکانهای ناشناخته طبیعت علاقه دارند طالب اتومبیلهای شاسی بلند هستند. آدمهای محتاط نیز مشتری این نوع خودروها میباشند. یکی از دلایل افراد محتاط برای خریداری این اتومبیلها ایمنی بیشتر هنگام رانندگی است. این گونه افراد میخواهند با سوار شدن بر اتومبیلهای شاسی بلند قدرت خود را به دیگران نشان دهند.
اتومبیلهای بدون صندوق
افرادی که این اتومبیلها را انتخاب میکنند میخواهند جانب احتیاط را رعایت کنند وافرادی منطقی هستند. آنها در لباس پوشیدن وخرج کردن هم دقت دارند و قوانین اجتماعی رارعایت میکنند.
اتومبیلهای ساده
صاحبان این نوع خودروها نمیخواهند با نمایش دادن، چیزی را به کسی ثابت کنند و قبل از این که به زرق وبرق توجه کنند، در مورد کاربردی بودن انتخابهای شان حساسیت به خرج میدهند. این افراد انسانهای اخلاق گرایی هستند که از تجمل گرایی گریزانند. تنوع طلب نیستند و مطلقی و حساب شده تصمیم میگیرند.
کامیونها
افرادی مردسالار و قدرت گرا هستند. آنها در رفتار خوداز حرکات کلیشهای استفاده میکنند. در واقع این افراد مرد خانواده هستند، برتری جو میباشند ومی خواهند توجه دیگران را جلب کنند.
وانتیها
افرادی که وانت را برای خود انتخاب میکنند مانند یک کوک میباشند که میخواهند به یک نفر پناه بیاورند. آنان دوست دارند مورد حمایت دیگران باشند. در عین حال نترس هستند و سرعت عمل بالایی دارند وبرای انجام کارهای شان از کوتاهترین و حتی خطرناکترین راه استفاده میکنند ومیان بر میزنند.
روان شناسان معتقدند رنگ قرمز ناخودآگاه افراد را به فکر سرعت، بی احتیاطی وبی پروایی میاندازد. صاحبان اتومبیلهای قرمز، پر انرژی و فعال میباشند و در صحبت کردن از دیگران پیشی میگیرند.
اتومبیلهای نقرهای
به گفته کارشناسان، اتومبیلهای نقرهای کمتردچار تصادف میشوند. یکی از دلایلش خوب دیدن شدن این اتومبیلها در جاده میباشد. به نظر روان شناسان، افرادی که این رنگ را انتخاب میکنند، آرام، متین و خونسرد وبه مسائل فنی خودرو آگاهند. این افراد، آینده نگر میباشند.
اتومبیلهای سفید
افراد با اعتماد به نفس و برون گرا، رنگ سفید را برای اتومبیل شان انتخاب میکنند. آنها واقعیتها را نادیده نمیگیرند و البته کمی ریسک پذیرند.
اتومبیلهای سیاه
افرادی این رنگ را انتخاب میکنند و میپسندند که در کارهای شان شتابزده عمل میکنند و به توانایی و قدرتمند بودشان اطمینان دارند. آنها به راحتی براساس حدس وگمان، قصاوت و تصمیم گیری میکنند.
اتومبیلهای زرد
افراد باهوش، سرزنده و شاداب این نوع رنگ را انتخاب میکنند واز هیچ فرصتی برای نشان دادن این سرزندگی به دیگران فروگذار نیستند. آنها در واقع افرادی با نشاط و برون گرا هستند.
انتخاب نام برای اتومبیل
بعضی از صاحبان اتومبیلها برای خودروی خود نامهای خاصی انتخاب میکنند. برای مثال از هر ۵ خودروی آمریکایی یکی نام گذاری شده ومالک آن معمولا خانمهای ۱۸ تا ۲۴ ساله میباشند. البته مردان وابستگی بیشتری به اتومبیل خود دارند وبه آن بیشتر رسیدگی میکنند، اما خانمها به دلیل احساساتی بودن شان برای اتومبیل شان نام انتخاب میکنند.
همچنین نوجوانان وجوانان بیشتر از افراد میانسال خودروی خود را نام گذاری میکنند. اغلب خانمها نام زنانه ومردان نیز نامهای مردانه برای خودروی شان انتخاب میکنند وبه ندرت از نامهای زنانه استفاده میکنند.
منبع: بیتوته
انتهای پیام/