مدیرکل امور عشایری گلستان از تلاش برای بهره مندی همه خانوار‌های عشایر استان از بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، رضا علیپوری مدیر کل امور عشایری گلستان گفت: بیمه عشایر و روستاییان از سال ۹۳ در استان آغاز شده است و تاکنون از مجموع سه هزار و ۱۵۰ خانوار عشایر استان، یک هزار و ۱۵۰ خانوار تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار گرفته اند.


رضا علیپوری افزود: تا پایان سال ۱۴۰۱ همه جمعیت عشایر روستایی گلستان عضو صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار می‌گیرند و از این نظر در بین استان‌های کشور نیز در حال حاضر رتبه نخست را داریم.

 

مدیرکل امور عشایر گلستان گفت: در استان چهار خانوار عشایر روستایی مستمری بیکاری می‌گیرند و ۶ خانواده عشایر نیز به دلیل فوت سرپرست خانوار از مستمری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بهره‌مند هستند.


یک هزار و ۵۰۰ خانوار عشایر ترکمن و بومی این استان و ۶۵۰ خانوار عشایر از استان‌های خراسان شمالی و رضوی در گلستان وجود دارد.


عشایر استان گلستان در سه شهرستان مراوه تپه، کلاله و گنبدکاووس حضور دارند که بیشترین عشایر استان مربوط به شهرستان مراوه تپه است.


انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.