معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت:هشت دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک که پس از سال ها خدمات رسانی دچار فرسودگی شده بودند بازسازی شدند.

عبدالرحمن نارویی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: با توجه به سن بالای ماشین‌آلات سنگین راهداری و عدم امکان خرید دستگاه‌های مشابه، هشت دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک که پس از سال ها خدمات رسانی دچار فرسودگی شده بودند بازسازی و به چرخه خدمات‌رسانی جاده‌ای حوزه این اداره کل ملحق شدند.

عبدالرحمن نارویی  اظهار داشت: محدودیت اعتبارات و قیمت گزاف این نوع دستگاه ها موجب شد تا در راستای تحقق اصل بهره وری در حوزه راهداری، هشت دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک که پس از سال ها خدمات رسانی دچار فرسودگی شده بودند با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال ۱۰۰ درصد بازسازی شده و به چرخه خدمات رسانی جاده ای حوزه این اداره کل پیوستند.

او گفت: ماشین آلات سنگین بازسازی شده با عمر بالای ۳۰ سال بودند که به منظور تقویت توان فنی ماشین آلات راهداری جنوب استان بویژه در زمینه واکنش سریع نیروهای راهدار در مواقع خاص و در راستای اصل صرفه جویی، طرح بازسازی دستگاه های یادشده از سوی مدیرکل وقت ابلاغ و در دستور کار قرار گرفت.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان (ایرانشهر) افزود: نگهداری و تعمیر ماشین آلات موجود، تامین دستگاه ها و قطعات جدید و مناسب با نیاز مجموعه و نظارت بر تعیین سهمیه سوخت کلیه پروژه های راهداری جنوب استان از جمله وظایف اداره ماشین آلات می باشد.

او  بیان کرد: آماده باش ماشین آلات راهداری در زمان بحران جهت واکنش سریع در مواقع حساس مانند سیل، آب بردگی، زلزله و غیره از دیگر وظایف ذاتی اداره ماشین آلات محسوب می شوند.

نارویی با قدردانی از تلاشگرانی که شبانه روز خود را وقف خدمت به مردم کرده و در تامین ایمنی راه های جنوب سیستان و بلوچستان حتی از جان شان مایه می گذارند، گفت: فرسودگی ناوگان و اداره ماشین آلات مهمترین مشکل است که امیدواریم در تخصیص بودجه های استانی و کشوری برای نوسازی ماشین آلات فرسوده راهداری حمایت بیشتری صورت گیرد زیرا دستگاه های موجود که معمولا عمری بالای ۳۰ سال دارند، قادر به ارائه خدمات شایسته به هم استانی های عزیز نیستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار