ساخت و ساز غیرمجاز، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و احداث چاه‌های آب غیرمجاز گام‌های قانون را به شهرک ویلایی هلجرد کرج رسانده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، به دنبال مسائل مطرح شده پیرامون شهرک ویلایی هلجرد(واقع در شمال شهرک صنعتی بهارستان) از جمله ساخت و ساز غیرمجاز، تغییر کاربری اراضی کشاورزی، احداث چاه های آب غیرمجاز و... در فضای مجازی، باشگاه خبرنگاران جوان مرکز البرز را بر آن داشت تا به منظور تنویر افکار عمومی و ایجاد شفافیت در این باره، به پیگیری مسائل مطرح شده از طریق گفت و گو با ادارات مربوطه برآید.


بیشتر بخوانید


داوود نجفیان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره وضعیت چاه های مجاز و قنوات موجود در اراضی هلجرد گفت: نتایج اولیه حاصله از آماربرداری و بازدید میدانی از محل مورد نظر نشان می دهد تعداد چاه های مجاز در شهرک ویلایی هلجرد، یک حلقه با نوع مصرف دامداری است.

او افزود: تعداد چاه های غیرمجاز شناسایی شده در محدوده مد نظر بر حسب کلاسه پرونده، سیزده فقره و شامل بیست و چهار حلقه بوده که در خردادماه ۹۴ پر و مسلوب المنفعه شده است.

نجفیان گفت: بر اساس بازدید انجام شده سه حلقه چاه توسط مالکان هلجرد بازگشایی شده است که انسداد آنها در دستور کار شرکت آب منطقه ای قرار گرفت.

او افزود: در محدوده مورد نظر سه رشته قنات هوابین وجود دارد که برای آبیاری فضای سبز مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه البرز گفت: رودخانه فصلی هلجرد در شرق شهرک صنعتی بهارستان و شمال روستای هلجرد از ارتفاعات شمالی آن سرچشمه گرفته که پس از طی حدود چهار کیلومتر به سمت پایین دست جریان می یابد.

او افزود: مطالعات تعیین حریم برای این رودخانه انجام و تا کنون ده مورد تصرف در حریم آن شناسایی شده است که اخطار لازم به عاملان آن تسلیم شده و پس از آن اقدام قضایی برای رفع تصرف انجام خواهد شد. 

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.