مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین از آغاز اجرای مرحله پانزدهم طرح آمایش ویژه اتباع کشور‌های افغانستان و عراق در دفاتر خدمات اتباع خارجی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجه حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین با اشاره به حضور بیش از ۵۸ هزار تبعه خارجی مجاز و غیر مجاز در استان گفت: طرح آمایش و تمدید مدارک اقامتی اتباع کشور‌های افغانستان و عرق دارای کارت آمایش و هویت معتبر در دفاتر ۶ گانه خدمات اتباع خارجی در قزوین آغاز شده است.

بهمن عشایری افزود: همه اتباع دارای کارت آمایش مرحله ۱۴ و اتباع عراقی دارای کارت هویت ۱۰ باید به دفاتر خدمات اتباع خارجی در استان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در استان قزوین در مجموع ۶ دفتر خدمات اتباع خارجی وظایف اجرای طرح آمایش ۱۵ را به عهده دارند، گفت: امسال در این طرح فقط سرپرستان خانوار مراجعه کنند و نیازی به حضور دیگر اعضای خانوار نیست.

مدیر کل امور اتباع و مهاحرین خارجی استانداری قزوین گفت:با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و استان تمامی دفاتر را مکلف شده اند که همه دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی را رعایت کنند و نوبت دهی به گونه‌ای است که در یک زمان مشخص تنها سرپرست یک خانواده در دفاتر خدمات حضور داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: اتباع خارجی در زمان مراجعه به دفاتر خدمات علاوه بر مدارک اقامتی قبلی خود باید هزینه‌های مربوطه به تمدید کارت آمایش و کارت کار خود رابر اساس مصوبه مراجع ذیربط پرداخت کنند.

به گفته عشایری، هزینه‌های امسال همانند سال گذشته است و هیچ گونه تغییر نکرده است.

بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ دانش آموز و بیش از هزار دانشجو تبعه خارجی در قزوین در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.