مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : تهیه بانک اطلاعات زیست محیطی استان از طریق این اداره کل از چند سال گذشته آغاز شده و اکنون برای تکمیل مرحله اول آن به ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

تهیه بانک اطلاعات زیست محیطی استان کرمانشاهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه تهیه بانک اطلاعاتی زیست محیطی استان با همکاری تیمی متشکل از اساتید دانشگاه رازی در حال تکمیل شدن است، گفت : تهیه این بانک اطلاعاتی از مهمترین برنامه‌های زیست محیطی استان در حوزه پژوهش در دولت تدبیر و امید است.

او گفت : تمامی داده‌های مرتبط با حوزه محیط زیست در این بانک اطلاعاتی جای داده خواهد شد که به صورت آنلاین و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان بررسی‌های لازم را در خصوص وضعیت محیط زیستی استان بررسی و اعلام نتیجه کرد.

او نیاز آبی تالاب هشیلان، برنامه‌های عمل (حفاظت، کنترل و ...) گونه‌های شاخص استان و مکان یابی محل دفن پسماند‌های ویژه در استان را از دیگر برنامه‌های پژوهشی در استان معرفی کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با تشریح وضعیت اکوسیستمی تالاب هشیلان و منحصر به فرد بودن آن گفت: در سال‌های گذشته به دلیل کمبود منابع آبی و خشکسالی متأسفانه وضعیت تالاب چندان مناسب نبود و تلاش‌های فراوانی برای زنده ماندن آبزیان تالاب از سوی محیط زیست استان صورت گرفت.

یاوری ادامه داد: خوشبختانه بارندگی‌های ۲ سال اخیر استان موجب شده که وضعیت آب تالاب مناسب باشد و همچنین اقدامی که از سوی محیط زیست و با کمک و همکاری شرکت آب منطقه‌ای و دستگاه قضایی نسبت به جمع آوری موتور‌های چاه‌های آبی غیرمجاز در حومه تالاب هشیلان صورت گرفت موجب شده که با توجه به فصل و ماه کنونی که دبی آب تالاب به پایین‌ترین سطح ممکن خود می‌رسد، وضعیت آبی تالاب مناسب باشد.

او در خصوص حقابه محیط زیستی رودخانه‌های استان گفت: شرکت آب منطقه‌ای موظف به برآورد، محاسبه و حفظ حقابه محیط زیستی رودخانه‌ها است.

او گفت: متاسفانه مشکل کمبود منابع آبی باعث شده که بعضی از کشاورزان خود سرانه اقدام به برداشت غیرمجاز از آب رودخانه کنند که با عوامل این کار بطور یقین برخورد قانونی خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.