مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر گفت: هرسال در اواخر تابستان و اوایل پاییز سودجویان پرندگان شکاری را زنده‌گیری و به خارج از کشور قاچاق می‌کنند که موجب کاهش جمعیت این گونه‌ها شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد قلی نژاد مدیرکل حفاظت حفاظت محیط زیست استان بوشهر در نشست با فرمانده انتظامی استان بوشهر با موضوع بررسی مسائل شکار و صید، تخریب محیط زیست به ویژه پیشگیری از جرائم در فصلزنده گیری و قاچاق پرندگان شکاری بیان کرد: جلوگیری از شکار و صید و تخریب محیط زیست در عرصه‌ها و زیستگاه‌های طبیعی کشور با کمترین نیروی انسانی و امکانات، و با عشق و علاقه محیط‌بانان در حال انجام است.

او افزود: در استان بوشهر نیز محیط‌بانان با عزمی جدی برای مقابله با  شکاروصید غیرقانونی و تخریب محیط زیست تلاش می‌کنند و  در این راه نیروی انتظامی استان حمایت‌های موثری داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همچنین گفت: هرسال در اواخر تابستان و اوایل پاییز افراد سودجو دست به زنده گیری پرندگان شکاری در خطر انقراض و قاچاق آن‌ها به خارج از کشور می‌زنند  که این عمل موجب کاهش جمعیت پرندگان یادشده و در خطر انقراض قرار گرفتن آن‌ها شده است.

قلی نژاد عنوان کرد: بر همین اساس همکاری نیروی انتظامی و سایرنهادها برای در دستگیری متخلفان و جلوگیری از قاچاق پرندگان شکاری بسیار موثر است.

 فرمانده انتظامی استان بوشهر نیز گفت: نیروی انتظامی مانند گذشته، برای پیشگیری از شکار و صید غیرمجاز به ویژه جلوگیری از زنده گیری پرندگان شکاری و قاچاق آن‌ها، پیشگیری از تخریب محیط زیست و دستگیری متخلفان با اداره کل حفاظت محیط زیست استان همکاری خواهد کرد.

سردار خلیل واعظی افزود: نیروی انتظامی استان با تمام توان پشتیبان محیط زیست خواهد بود و ماموریت محیط زیست را مانند ماموریت خود می‌داند.

او همچنین بیان کرد: باید اطلاع رسانی فراوانی در جامعه درباره مسائل زیست محیطی و اهمیت حفظ محیط زیست صورت گیرد و از مشارکت مردم و شهروندان در حفاظت از محیط زیست استفاده شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.