تکواندو متمول‌ترین رشته رزمی در میان المپیکی‌ها

فدارسیون تکواندو نسبت به سایر رشته‌های رزمی المپیکی کمک نقدی بیشتری از کمیته ملی المپیک دریافت کرده است.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، با اعلام کمیته ملی المپیک مرحله دوم کمک‌های نقدی  این کمیته به فدراسیون‌های ورزشی به  مبلغ ۷۳ میلیارد و ۹۲۱ میلیون ریال به حساب‌های مربوطه واریز شد که در میان رشته‌های رزمی المپیکی سهم رشته تکواندو از سایر رشته ها رقم بیشتری بوده است.  

در این مرحله به رشته‌های المپیکی رزمی به فدراسیون تکواندو ۵۹۹ میلیون، کاراته حدود ۳۰۳ میلیون، جودو ۲۳۳ میلیون و بوکس ۲۰۶ میلیون تومان تعلق گرفت. تکواندوی کشورمان تا به اینجای مسابقات ۲ سهمیه المپیک به دست آورده است. البته بانوان کشورمان شانس دارند تا تعداد سهمیه‌های این رشته ورزشی را در مسابقات آسیایی به عدد ۳ برسانند.

این در حالی است که ورزشکاران رشته کاراته نسبت به سایر  رشته‌های رزمی‌های المپیکی با ۳ سهمیه، شرایط بهتری برای رزرو بلیت توکیو دارند. در کاراته ورزشکارانی مانند بهمن عسگری، حمیده عباسعلی و یکی از میان سجاد گنج زاده و ذبیح الله پورشیب در وزن ۷۴ کیلوگرم جواز حضور در المپیک را به دست آورده اند و همچنان سارا بهمنیار، رزیتا علیپور و فاطمه صادقی (کاتا) در مسابقات مراکش، امیر مهدی زاده و ابوالفضل شهرجردی (کاتا) در مسابقات کاراته وان پاریس شانس دارند تا تعداد سهمیه‌های ایران را  بالا ببرند.

البته تعداد سهمیه‌های تکواندو با بوکس که  کمک مالی کمتری دریافت کرده است، برابری می‌کند. البته در این بین هنوز جودو موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو نشده است. 


بيشتر بخوانيد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار