فرماندار رشت گفت: با افزایش ظرفیت کود آلی و راه اندازی دستگاه زباله سوز هیچ زباله‌ای به سمت سایت سراوان انتقال داده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی فتح اللهی،  فرماندار رشت در هشتمین نشست هم اندیشی ساماندهی زباله سراوان گفت:ساماندهی زباله یکی از اولویت‌های  مهم  استان و شهرستان رشت است.

او افزود: اقدام های لازم برای کاهش زباله انجام شده است و دهیاران باید تلاش کنند زباله‌ها در روستا‌ها ساماندهی شود و روستای بدون زباله داشته باشیم.

فرماندار رشت گفت: ظرفیت کود آلی رشت از ۳۰۰ تن در روز به ۵۰۰  تا هزار تن افزایش می‌یابد و اعتبارات و اقدام های لازم برای راه اندازی هرچه سریعتر زباله سوز انجام شده است و با افزایش ظرفیت کود آلی و راه اندازی دستگاه زباله سوز هیچ زباله‌ای به سمت سایت سراوان انتقال داده نمی‌شود.

ناصر حاج محمدی، شهردار رشت هم در این نشست گفت: ساماندهی زباله سراوان از مهمترین برنامه‌های شهرداری رشت است و روند انجام طرح های  ساماندهی  زباله از سرعت مطلوبی برخوردار است.

او افزود: ۹ ونیم میلیون دلار برای دستگاه زباله سوز رشت اعتبار در نظر گرفته شده است که از این میزان ۷ ونیم میلیون دلار به شرکت سرمایه گذار تی تی اس پرداخت شده است و بقیه آن  برای سرعت بخشیدن به روند طرح  و تامین امکانات به زودی پرداخت می‌شود.

شهردار رشت با بیان اینکه تجهیزات و امکانات لازم برای دستگاه زباله سوز فراهم شده است، گفت: با راه اندازی زباله سوز هیچ زباله به سمت سایت زباله سراوان هدایت نمی‌شود.

جبار کوچکی نژاد و محمد رضا احمدی از نمایندگان مردم رشت در مجلس شوای اسلامی هم بر تسریع در روند طرح راه اندازی دستگاه زباله سوز رشت تاکید کردند و خواستار  ساماندهی زباله سراوان که  از خواسته‌های چند ساله مردم این منطقه است شدند.

 

انتهای پیام/م.ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.