کاظمی:

سالی تحصیلی را متفاوت شروع کردیم

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی جدید را متفاوت‌ از سال‌های گذشته هم از نظر زمان و هم الگوی آموزشی شروع کردیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در برنامه زنده باد زندگی شبکه دوم سیما با اشاره به حضوری شدن کلاس‌های درس در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: از ابتدای تابستان برای شروع سال تحصیلی جدید پیش‌بینی‌های لازم را داشتیم و سناریو‌های مختلفی در نظر گرفته شد.

او ادامه داد: یکی از بهترین سناریو‌های در نظر گرفته شده برای سال تحصیلی جدید آموزش ترکیبی بود. به این ترتیب که دانش‌آموزان برای حضور در مدرسه گروه‌بندی شده و آموزش‌ها به صورت مجازی و حضوری دنبال شود، البته که گروه بندی زمان بر است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال تحصیلی جدید را متفاوت‌ از سال‌های تحصیلی گذشته هم از نظر زمانی و هم الگوی آموزشی شروع کردیم، ادامه داد: مناطقی داریم که دارای تراکم پایین دانش‌آموز هستند یعنی ۲۰ هزار مدرسه داریم که دارای تراکم پایین هستند و در شیوه‌نامه متناسب با تراکم مدرسه، رعایت پروتکل‌ها اصل است چرا که سلامت دانش‌آموزان یک اصل اجتناب‌ناپذیر است و خانواده‌ها نیز باید مسأله حضور دانش‌آموزان را ببینند و از برنامه مدرسه آگاه شوند.

کاظمی با اشاره به مشکل حمل و نقل دانش آموزان گفت: شیوه نامه‌ای برای دستورالعمل‌های بهداشتی در سرویس دانش‌آموزان ابلاغ شده است، همچنین سیستم‌های نظارتی هم در نظر گرفتیم.

معاون پرورشی  و فرهنگی آموزش و پرورش درباره مدرسه تلویزیونی گفت: تکمیل آموزش در خارج از مدرسه منحصر به فضای مجازی نیست و بخش از آموزش هم ازطریق تلویزیون است،  مدرسه تلویزیونی هم کاری را آغاز کرد و هر روز  بیش از ۲۲ برنامه درسی ارائه می شود.

او  درباره حضور دانش آموزان ابتدایی بیان کرد: خانواده‌های دانش‌آموزان ابتدایی بهتر است در مدارس حضور داشته و با مسئولان همکاری لازم را داشته باشند.

کاظمی  با اشاره به اینکه در ۲۰ هزار مدرسه تراکم دانش‌آموزان کاهش یافته است، گفت: سلامت دانش‌آموزان یک اصل مهم در فضای آموزشی است و خانواده ها باید در جریان حضور دانش‌آموزان، وضعیت سلامت آنان و برنامه‌های مدرسه باشند  و اگر در هر مدرسه‌ای امکان رعایت دستورالعمل بهداشتی نباشد، اعضای شورای مدرسه  در این باره تصمیم گیری میکنند.

او ادامه داد: تربیت فقط  شامل آموزش نیست و با  آن محقق نمی‌شود بلکه مجموعه‌ای از رفتارها در فضای مدرسه است که تمامی‌نیروهایی که در مدرسه حضور دارند، رخ می‌دهد.

معاون پرورشی  و فرهنگی آموزش و پرورش  با بیان اینکه در این معاونت برای کنترل بحران کرونا  تلاش شده است، گفت: در این راستا تلاش کردیم به دانش‌آموزان آگاهی‌بخشی لازم صورت گیز تشکیل گروه جهادی و همیار سلامت همچنین توسعه خدمات مشاوره‌ای را در دستور کار قرار دادیم و تلاش کردیم مهارت‌های دانش‌آموزان را در راستای مدیریت رفتار کودکان در دستور کار قرار دهیم.

او ادامه  داد: ساعات تفریح کلاس‌ها نسبت به یکدیگر متفاوت است، ممکن است مدیران و خانواده‌ها به زحمت بیفتند اما سلامت دانش‌آموزان برای ما اولویت دارد. همیشه می‌گفتیم خانه مدرسه دوم است اما در حال حاضر خانه مدرسه اول است، اعضای خانواده همیار مدرسه هستند.

کاظمی بیان کرد: تمام فرآیند تکمیلی آموزش در خارج از مدرسه منحصر به فضای مجازی نیست، بخش اعظمی از آموزش ازطریق تلویزیون پیگیری می‌شود. مدرسه تلویزیونی فعالیت خود را آغاز کرده است، به طوری که در روز بیش از ۲۲ برنامه درسی مانند برنامه‌های درسی ارائه میشود بخشی از آموزش‌ها به صورت بسته در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد‌گرفت.

او تصریح کرد: هفته گذشته از نسخه جدید شاد‌ رونمایی شد این شبکه از برکات کرونا بود که نسخه جدید آن نسبت به گذشنه از زمین تا آسمان تفاوت دارد، فضای جذاب و متنوعی برای این شبکه در نظر گرفته شده که برای خانواده‌ها قابل نظارت و دسترسی است.

کاظمی بیان کرد: بسیاری از مشکلاتی که سال گذشته در فضای مجازی داشتیم را امسال نخواهیم داشت. پوشش ۱۰۰ درصدی‌دانش‌آموزان با استفاده از شاد، بسته‌های آموزشی و بسته‌های آموزشی در دستور داریم تا دانش‌آموزی از تور آموزش و پرورش عقب نماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار