مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از تولید ۲۱ هزار و نیم گیگاوات ساعت برق در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرامرز شادفر مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: ۲۱ هزار و نیم گیگاوات ساعت برق استان برابر ۹ هزار و ۶۸ گیگاوات ساعت (معادل ۴۲ درصد) است که سهم نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی برابر ۱۲ هزار و ۳۲۱ گیگاوات ساعت (معادل ۵۷ درصد) و سهم نیروگاه‌های تولید پراکنده ۱۳۹ گیگاوات ساعت، (حدود ۰.۷ درصد) از کل انرژی بوده است.

او افزود: از ۱۲ هزار و ۳۲۱ گیگاوات ساعت برق تولیدی نیروگاه‌های گازی و حرارتی ۴۲ درصد از سوی بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و ۵۸ درصد بخش خصوصی (نیروگاه‌های زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) تولید شد.

شادفر با بیان اینکه نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز حدود ۷۹ گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده اند، بیان کرد: پیک مرداد ماه سال جاری ۸ هزار و ۵۱۸ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار در مدت مشابه سال قبل حدود ۵.۴۳ درصد افزایش داشته است.

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در پایان اظهار داشت: ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان در بخش انتقال برابر۱۳ هزار و ۱۹۶ مگاوات ساعت بوده که از این مقدار ۸ هزار و ۱۶۹ مگاوات در بخش آبی و ۵ هزار و ۲۷ مگاوات در بخش حرارتی است و ظرفیت بخش DG (تولید پراکنده) نیز ۶۵ مگاوات است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار