۸۴ درصد مصرف اینترنتِ استان، دیتای همراه نسل سوم و چهارم است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان گفت: ۱۵ درصد مصرف اینترنت خانوارهای استان اصفهان به‌صورت ثابت مانند اینترنت پر سرعت (ADSL) و یک درصد به صورت ثابت بی سیم (TD-LTE) است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، جعفر مطلب‌زاده  مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان گفت:  ۸۴ درصد مصرف اینترنت در استان به صورت دیتای همراه نسل سوم ( ۳G) و چهارم (۴G ) است،۱۵ درصد مصرف نیز به‌صورت ثابت مانند اینترنت پر سرعت (ADSL) و یک درصد به صورت ثابت بی سیم (TD-LTE) است.

 او با تاکید بر اینکه بیش از ۷۴ درصد از خانوارهای اصفهانی به اینترنت دسترسی دارند افزود:ضریب نفوذ پهنای باند در استان اصفهان  صد درصد است و  این آمار بدین معناست که بیش از پنج میلیون ابزار ثابت و سیار در اختیار مردم برای استفاده از پهن باند اینترنت وجود دارد.

مطلب زاده درباره سرویس اینترنت خانگی پرسرعت VDSL گفت: با توجه به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تسریع در تامین زیرساخت های ارتباطی، پورت VDSL برای مشترکان تهران و قم فعال شد هرچند امکان استفاده از این سرویس از قبل در استان اصفهان فراهم شده بود.

او ادامه داد: اینترنت VDSL مخفف Very-high-bitrate Digital Subscriber Line و نسل جدیدی از فناوری DSL بر روی بسترهای کابل‌های شبکه است و سرعت دانلود آن نزدیک به چهار برابر ADSL است و به مرز ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه میرسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان با بیان اینکه بیش از یکهزار و ۲۰۰ مشترک در استان اصفهان از پورت VDSL استفاده می کنند، توضیح داد: در زمان حاضر مخابرات منطقه اصفهان امکان استفاده از این سرویس در شهرستان های مختلف استان را فراهم کرده است.استان اصفهان حدود ۶۵۱ هزار پورت دیتای فعال دارد و بیش از یکهزار و ۲۰۰ مشترک در استان اصفهان از پورت VDSL استفاده می‌کنند.

مطلب زاده گفت:  بیش از ۶۰۰ هزار مشترک در اصفهان از اینترنت پرسرعت (ADSL) استفاده می‌کنند و ظرفیت پهنای باند استان ۲ برابر نیاز فعلی مردم است.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.