رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه با اشاره به ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی در بحث تبلیغات و نحوه برگزاری انتخابات، بر الزام رعایت این دستورالعمل ها از سوی کاندیدا‌ها تاکید کرد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حجت الاسلام محسن مفید رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه با اشاره به ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی در بحث تبلیغات و نحوه برگزاری انتخابات، بر الزام رعایت این دستورالعمل ها از سوی کاندیدا‌ها تاکید کرد و گفت : تخلفات کرونایی کاندیدا‌ها را به جد رصد می‌کنیم.

او با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ شهریور گفت : در این مرحله از انتخابات با توجه به شیوع ویروس کرونا تفاوت‌هایی را در برگزاری تبلیغات و نیز برگزاری خود انتخابات خواهیم داشت.

او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در تجمعات و لزوم پیشگیری در این زمینه، ستاد ملی کرونا دستورالعمل هایی را به ستاد انتخابات کشور ابلاغ کرده که از طریق این ستاد به تمامی ستاد‌های انتخابات استان‌هایی که مرحله دوم انتخابات در آن‌ها برگزار می‌شود، ابلاغ شده است.

مفید گفت: در جلسه ستاد انتخابات استان کرمانشاه که با حضور تمامی اعضا و نیز اعضای شورای تامین و هر چهار کاندیدای راه یافته به مرحله دوم انتخابات در دو حوزه انتخابیه کرمانشاه و اسلام آبادغرب و دالاهو برگزار شد، تمامی این دستورالعمل ها تشریح و به کاندیدا‌ها تذکرات لازم در بحث نحوه تبلیغات داده شد.

او افزود: بر اساس دستورات ابلاغی در این مرحله از انتخابات برپایی هرگونه ستاد تبلیغاتی و تجمع جهت تبلیغات ممنوع است و کاندیدا‌ها باید از فضای مجازی و نیز ظرفیت صدا و سیمای مرکز کرمانشاه برای انجام تبلیغات خود بهره گیرند.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه با بیان اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در برگزاری رویداد انتخابات-روز رای گیری- هم الزامی است، گفت: بر همین اساس تمام برگزارکنندگان انتخابات و نیز رای دهندگان باید پروتکل‌های بهداشتی، بویژه استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

او ادامه داد: در این مرحله از انتخابات سه دسته افراد حق رای دارند که شامل افرادی که در مرحله اول انتخابات در همان حوزه انتخابیه (کرمانشاه و یا اسلام آبادغرب و دالاهو) رای داده باشند، کسانی که در مرحله اول کلا رای نداده باشند و نیز رای اولی‌ها که متولدین ۲۱ شهریور ۱۳۸۱ و ماقبل آن هستند، می‌باشند.

او افزود: در این مرحله از انتخابات به دلیل شیوع بیماری کرونا، اخذ اثر انگشت الزامی نیست و از دستگاه‌های احراز هویت استفاده می‌شود، طوری که با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توان مشخص کرد که چه کسانی مجاز به شرکت در انتخابات هستند.

او با بیان اینکه تخلفات کرونایی کاندیدا‌ها رصد می‌شود گفت: مردم باید بدانند کاندیدایی که سلامت مردم برایش اهمیتی نداشته باشد، نمی‌تواند نماینده شایسته‌ای باشد و در همین راستا مردم نیز باید این تخلفات را گزارش کنند.

مفید افزود: وظیفه شورای نگهبان نظارت است و برخورد در این زمینه با ستاد پیشگیری از تخلفات و هیات اجرایی است و در صورتی که تخلفات صورت گرفته در نتیجه انتخابات اثرگذار باشد، آن زمان از طریق هیات نظارت مرکزی و شورای نگهبان در خصوص صحت یا ابطال انتخابات تصمیم گیری می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.