پیام‌ها و اقدامات کلیدی برای پیشگیری از بیماری کرونا در مدارس

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: دانش‌ آموزان با رعایت اصول بهداشت فردی و جمعی می‌توانند از ابتلا به بیماری ویروس کرونا در مدرسه جلوگیری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد افکاری رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به دانش آموزان، معلمان و مدیران مدارس گفت: والدین، دانش‌آموزان و معلمان باید توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند به ویژه دانش‌آموزانی که دارای علائم سرماخوردگی هستند تا بهبودی کامل در منزل استراحت کرده و به مدرسه نیایند.

او با اشاره به روش‌های پیشگیری از کرونا در مدارس افزود: دستان خود را قبل از ورود به مدرسه وقبل و بعد از پایان هر کلاس با صابون بشویید، کلیه دانش آموزان و کادر مدرسه ماسک و دستکش را به همراه داشته باشند، در صورت داشتن علایم مشکوک مانند تب و لرز، از آمدن به مدرسه خودداری نمایید، فاصله اجتماعی حداقل یک و نیم متر در کلاس حتما رعایت شود، پنجره‌ها در کلاس‌ها و کلیه مکان‌های بسته باز باشد.

بیشتر بخوانید:

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام با توجه به دیگر روش‌های پیشگیری از کرونا در مدارس ادامه داد: بوفه مدارس تعطیل خواهد بود و بایستی دانش آموزان چاشت مورد نیاز خود را از منزل برای استفاده در مدرسه به همراه داشته باشند و دانش آموزان حتماً برای آب آشامیدنی مورد نیاز خود یک بطری آب به همراه داشته باشند تا از آبخوری‌های مدارس به منظور نوشیدن آب به هیچ وجه استفاده نکنند.

افکاری بیان کرد: با توجه به اینکه در بحث کرونا ویروس مهمترین موضوع پیشگیری است، دانش آموزان توجه داشته باشند حتما در سامانه خودارزیابی کرونا salamat.gov.ir ثبت نام نمایند و به سوالات پاسخ دهند. قرار است امسال دانش آموزانی که بیماری تنفسی دارند به مدرسه نیایند.

او تصریح کرد: مدیران مدارس با والدین همکاری لازم را داشته باشند و این اطمینان را بدهند که هیچ مشکلی به لحاظ غیبت به وجود نمی‌آید تا دانش‌آموز به صورت کامل استراحت کنند و پس از بهبودی در مدرسه حاضر شوند، این موضوع به منظور کنترل شیوع ویروس در مدرسه ضروری است.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.