فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه، از کشف مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق و مهار و توقیف احشام و دستگیری یک نفر در نوار مرزی این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ یحیی الهی فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه از کشف مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق توسط مرزداران استان کرمانشاه خبر داد و گفت : در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و در اجرای تدابیر سلسله مراتب فرماندهی در خصوص حراست از مرز‌های میهن عزیزمان و مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق، مرزداران هنگ مرزی پاوه طی چند عملیات منسجم با هوشیاری و مراقبت شبانه‌روزی با اجرای هدفمند گشت و کمین و استفاده از تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی و تحلیل و رصد اخبار و اطلاعات واصله در عملیات‌هایی موفقیت‌آمیز مقادیری قابل توجهی کالای قاچاق در مرز کشف کردند.

او با اشاره به اقلام قاچاق کشف شده، گفت : چهار دستگاه تلویزیون، یک دستگاه بی. سیم دستی، ۲۷۰ هزار نخ سیگار، ۲ هزار ثوب البسه، ۱۲ دستگاه لوازم برقی، ۳۶۰ عدد پوشاک بچه، ۲۴ دستگاه پلوپز، ۳۲۴ عدد کلاه، ۱۳۰ جفت کفش و ۲۰ عدد کیف زنانه را کشف و ضبط کنند.

او افزود: در همین راستا مرزداران هنگ مرزی قصرشیرین نیز در پی اخبار و اطلاعات واصله و کار اطلاعاتی و عملیاتی مبنی بر خروج احشام، طی عملیاتی با اقدامات فنی و پوشش دادن خلاء‌های مرزی با رعایت ملاحظات امنیتی و مراقبتی موفق به مهار و توقیف ۷۳ رأس احشام (گوسفند) از قاچاقچیان شدند.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه ادامه داد: مبارزه بی‌امان با ورود و خروج قاچاق و دیگر اقلام غیرمجاز بعنوان یکی از اولویت‌ها، برنامه‌ها و اهداف مرزبانی در دستور کار این فرماندهی قرار گرفته و با اشرافیت اطلاعاتی و عملیاتی بر نقاط مرزی، عرصه را بر قاچاقچیان و مجرمان و افراد سودجو تنگ خواهیم کرد.

کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های مکشوفه را ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.