سرهنگ کریمی گفت: با راه اندازی مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس در استان مرکزی یک زمینه و فرصت برای نسل جوان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: مرحله اول مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس در استان مرکزی به زودی افتتاح می‌شود که با راه اندازی این مرکز فرهنگی زمینه و فرصت برای نسل جوان ایجاد می‌شود تا بتوانند با فرهنگ دفاع مقدس از نزدیک آشنا شوند.

سرهنگ کریمی افزود: مهمترین هدف راه اندازی مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان مرکزی آشنایی نسل جوان با حماسه‌ها و حماسه آفرین‌های انقلاب است که با جدیت دنبال می‌شود.

او اضافه کرد: در گام دوم انقلاب و در سالی که مزین به چهلمین سال گرامیداشت دفاع مقدس می‌باشد آنچیزی که امروز باید برای دانش آموزان تبیین شود سیره و زندگی شهید سلیمانی است و این بسیار می‌تواند در نسل حاضر تأثیر گذار باشد.

حاج قاسم سلیمانی مهمترین و کامل‌ترین الگوی دانش آموزان و نسل جدید

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: امروز در آستانه بازگشایی مدارس و چهل سالگی دفاع مقدس مهمترین و کامل‌ترین الگویی که می‌توان برای دانش آموزان و نسل جدید ارائه کرد شهید حاج قاسم سلیمانی است.

او با اشاره به اینکه جمله‌ای که مقام معظم رهبری در مورد ایشان می‌فرمایند مبنی بر اینکه شهید سلیمانی یک مکتب و مدرسه درس‌آموز بود بسیار راهبردی است و باید به آن توجه شود ادامه داد: اگر دانش آموزان امروز شهدای دفاع مقدس را ندیدند، اما شهید سلیمانی را دیده اند و پدران و مادران آن‌ها به خوبی از مجاهدت‌های چهل ساله حاج قاسم سلیمانی اطلاع دارند.

سرهنگ کریمی تصریح کرد: اینکه حاج قاسم عمر با برکت خود را در راه اسلام و انقلاب مجاهدت کرد امروز باید برای همه نوجوانان و جوانان کاملا ملموس باشد و مجموعه‌های زیادی در این امر تأثیر گذار هستند که مهمترین آن‌ها معلمان و رسانه ملی است که باید مُبلغ و روایت کننده سیره شهید سلیمانی باشند.

او اظهار کرد: در آیین تشییع باشکوه و چند صد میلیونی شهید سلیمانی در اقصی نقاط کشور و حتی در کشور‌های اسلامی جمعیتی که به طور شاخص دیده می‌شد جوانان و نوجوانان بودند و این بسیار قابل تحسین است که نسل جدید قدردان بزرگمردان دوره خود است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: آنچیزی که امروز از رسانه ملی و صدا و سیما انتظار می‌رود این است که این حماسه‌ها و حضور را به تصویر بکشد و این با دو هدف مهم باید صورت گیرد که اولا دشمنان بدانند نوجوانان و جوانان راه شهدای انقلاب را به خوبی ادامه می‌دهند و قدردان مجاهدت‌های آن‌ها هستند و دوما یک فرهنگ سازی برای آینده ایجاد شود.

او افزود: چهل سالگی دفاع مقدس و آیین بازگشایی مدارس که نشاط و شادابی خاصی را در بین نوجوانان ایجاد کرده یک فرصت ارزشمند برای نمایش دادن این حماسه‌ها است که صدا و سیما باید به خوبی از آن استفاده کند.

سرهنگ کریمی اضافه کرد: قبل از شرایط بیماری کرونا مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان پاتوق بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان بود که بیش از ۵ هزار نفر از این مرکز بازدید کردند و از نزدیک با بسیاری از ارزش‌ها آشنا شدند و امیدواریم با اتمام شرایط کرونا شرایط بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس بیشتر فراهم شود.

او تاکید کرد: دانش آموزان در هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار کلیدی و مهمی را در عرصه‌های مختلف انجام دادند و امروز هم در برابر هجمه‌های مختلفی که دشمن علیه ایران اسلامی به کارگیری می‌کند دانش آموزان و جامعه فرهنگی بسیار می‌تواند در این خصوص تأثر گذار باشد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.