دو مقام عالی‌رتبه آژانس پناهندگان سازمان ملل خواستار بهبود شرایط زندگی پناهندگان در اردوگاه‌های یونان شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، «جیلیان تریگز» و «رئوف مازو» دستیاران «کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برای حفاظت و عملیات» پس از بازدید از مراکز نگهداری پناهجویان در یونان گفتند این بازدید چهار روزه به منظور بررسی اوضاع اردوگاه‌ها و همچنین مدیریت شیوع کووید-۱۹ و حمایت از کودکان انجام شده است.

علاوه بر این، به گفته آن‌ها در این بازدید‌ها به گزینه‌های جایگزین برای بازداشت، ادغام پناهندگان، انتقال محل اسکان و برنامه‌های نقدی آژانس پناهندگی دولت یونان پرداخته شد.

این دو نماینده سازمان ملل علی‌رغم آنکه یونان را به دلیل «همبستگی و شفقت با هزاران پناهجو و پناهنده» با وجود چالش هایی ‌از جمله مانند بحران شدید اقتصادی و در حال حاضر همه‌گیری کووید-۱۹ ستودند در عین حال سوالاتی را نیز مطرح کردند. آن‌ها گفتند «شکاف‌ها و موارد مهمی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، از جمله نیاز فوری به بهبود شدید شرایط زندگی و کاهش ازدحام در مراکز پذیرش در جزایر اژه، و همچنین اطمینان از پوشش کامل پناهندگان و پناهجویان در برنامه حفاظت از کووید-۱۹.»

بیش از یک میلیون پناهنده و مهاجر از سال ۲۰۱۵ از طریق یونان وارد اروپا شده اند. در حالی که تعداد کسانی که از آن زمان تا به امروز وارد اروپا شده اند در طول پنج سال گذشته به طور قابل توجهی روبه کاهش بوده است، هنوز هم افرادی هستند که همچنان به محافظت نیاز دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار