مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۵ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۵ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پایان قدرت نمایی شرور مسلح در زابل

فرد شروری که باعربده کشی و حرکات غیر متعارف آرامش و آسایش عمومی مردم را در شهرستان زابل بر هم زده بود، در اقدام ضربتی توسط پلیس دستگیر شد.

 سردار احمد طاهری"جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در پی دریافت گزارش‌های متعدد ازسوی شهروندان شهرستان زابل مبنی بر اینکه فردی با اقدامات شرارت آمیز خود موجبات سلب آرامش و آسایش عمومی مردم را در شهرستان بر هم زده است، پیگیری و رسیدگی به موضوع برای شناسایی و دستگیری این شرور توسط پلیس آغاز شد.

او  بیان داشت:با اقدامات گسترده اطلاعاتی و سرنخ‌های موجود از حضور وی در سطح شهر نهایتا وی در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه در روستای جزینک شهرستان زابل دستگیر شد.

"سردار طاهری" افزود: تیراندازی منجر به جرح، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز، ایراد ضرب و جرح عمدی، ایجاد مزاحمت، اخلال در نظم عمومی، قدرت نمایی با سلاح وعربده کشی از اقدامات شرارت آمیز و مجرمانه این متهم ۲۸ ساله می‌باشد.

این مقام ارشد انتظامی در استان به مخلان نظم و امنیت عمومی که بخواهند با قدرت نمایی و حرکات غیر متعارف آرامش عمومی شهروندان را خدشه دار نمایند، هشدار داد و گفت: پلیس اجازه نخواهد افرادشرور و اوباش با قدرت پوشالی و کذایی خود، امنیت و آرامش شهروندان را مختل و سلب نمایند و با شدت با این افراد برخورد می‌کند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان در پایان بر ادامه همکاری و تعامل مردم با پلیس تاکید و تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه حرکات غیر متعارف از سوی افراد مخل نظم و امنیت عمومی مراتب را با مرکزفوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سارقان زورگیر زمین گیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری ۳ سارق زورگیر حرفه‌ای و کشف ۶ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت:در پی وقوع چند فقره زورگیری در سطح شهر زابل توسط ۳ فرد ناشناس موضوع در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد سارقان بوسیله یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ فاقد پلاک سوژه مورد نظرخود را در محل‌های تاریک و خلوت انتخاب و در یک فرصت مناسب با تهدید سلاح اقدام به سرقت و زورگیری وجه نقد و تلفن همراه آن‌ها می‌کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: ماموران کلانتری ۱۲ به منظور پیشگیری از سرقت‌های مشابه و دستگیری سارقان، گشت‌های هدفمندی را در سطح شهرستان راه اندازی کردند.

سرهنگ ثمره حسینی در ادامه گفت: تلاش پلیس برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه شب گذشته درساعت ۰۲۰۰ بامداد یکی از واحد‌های گشت، در هنگام گشت زنی درخیابان هیرمند این ۳ سارق را مشاهده و آن‌ها را در اقدامی سریع و غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به کشف یک قبضه سلاح گرم، یک تیغه چاقو و یک عدد اسپره فلفلی در بازرسی از خودروی سارقان، بیان داشت: متهمان دستگیر شده که ۲۲، ۲۴ و ۲۶ سال سن دارند در کلانتری با توجه به ادله و مستندات پلیسی به ۶ فقره سرقت گوشی موبایل و وجه نقد با تهدید سلاح ازشهروندان اعتراف کردند.

سرهنگ ثمره حسینی در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی، یاد آور شد: برخورد با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان نیز انتظار می‌رود در صورت وقوع اینگونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع نمایند.

برخورد مرگبار پراید با تریلی در محور "ایرانشهر-بم"

برخورد یک دستگاه خودروی پراید با تریلی در محور "ایرانشهر" به "بم" یک کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ "مصطفی کول زاده" رئیس پلیس را جنوب استان سیستان و بلوچستان  گفت: در پی گزارش یک فقره حادثه منجر به برخورد ۲ دستگاه خودرو در محور "ایرانشهر-بم" بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه به همراه عوامل امدادی به محل اعزام شدند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در بررسی صورت گرفته مشخص شد یک دستگاه سواری پراید به شدت با یک دستگاه تریلی برخورد کرده است.

رئیس پلیس را جنوب استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متأسفانه در این حادثه، یکی از سرنشینان پراید در دم جان خود را از دست داد و راننده به همراه سرنشین دیگر خودرو نیز مصدوم و با کمک نیرو‌های امدادی به بیمارستان خاتم شهرستان ایرانشهر، انتقال داده شد.

او  با اشاره به اینکه بنابر نظر کارشناس تصادفات پلیس راه انحراف به چپ خودروی پراید علت تامه این حادثه رانندگی بوده است، گفت: رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و احترام به حقوق دیگران در راستای کنترل حوادث و سوانح در هنگام رانندگی امری ضروری است.

دستگیری سارق ساختمان‌های درحال ساخت در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه‌ای اموال و مصالح ساختمان‌های در حال ساخت در چابهار خبرداد.

سرهنگ "حیدر علی کیخای مقدم گفت: درپی وقوع چند فقره سرقت مصالح ساختمانی از منازل در حال احداث چابهار موضوع شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: تلاش پلیس برای دستگیری سارق ادامه داشت تا اینکه ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۲ این شهرستان در ساعات نیمه شب هنگام گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی، به یک دستگاه خودروی پراید ۱۴۱ مشکوک و در بررسی بیشتر مشخص شد که راننده پراید در حال سرقت لو له‌های داربست از یک ساختمان در حال احداث بوده که با اقدامی به موقع، متهم را قبل از فرار دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار گفت: این متهم ۳۳ ساله پس از انتقال به کلانتری و انجام تحقیقات تخصصی، پلیس به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه و در تحقیقات تکمیلی به ۱۰ فقره سرقت اموال ساختمان‌های درحال ساخت در سطح شهرستان چابهار اعتراف کرد.

سرهنگ "کیخای مقدم" در پایان از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سریعاً با ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.دروی پراید علت تامه این حادثه رانندگی بوده است، گفت: رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و احترام به حقوق دیگران در راستای کنترل حوادث و سوانح در هنگام رانندگی امری ضروری است.

انهدام باند ۴ نفره سارقان در سراوان

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از انهدام یک باند سرقت و کشف اموال مسروقه توسط ماموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ " داریوش سرگلزائی " فرمانده انتظامی شهرستان سراوان گفت: در پی شکایت شهروندان مبنی بر سرقت ۲ دستگاه موتوسیکلت و گوشی تلفن همراه از آنان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: ماموران پس از انجام یکسری اقدامات پلیسی و بکارگیری منابع خبری با توجه به شیوه و شگرد وقوع سرقت متوجه شدند سرقت‌ها توسط اعضای یک باند حرفه‌ای انجام شده است.

سرهنگ سرگلزائی بیان داشت: در نهایت پس از تحقیقات شبانه روزی ماموران، عضو اصلی این باند که سابقه دارنیز بود شناسایی و در عملیاتی دستگیر شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با دستگیری عضو اصلی این باند دیگر اعضای آن که ۳ نفر بودند نیز شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در چهار عملیات جداگانه در مخفیگاه هایشان دستگیر شدند.

او با بیان اینکه سارقان دارای ۴ فقره سرقت از جمله سرقت ۲ دستگاه موتوسیکلت و ۲ گوشی تلفن همراه می‌باشند، گفت: تمامی اموال مسروقه کشف و متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی و با قرار بازداشت روانه زندان شدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار