خودروی دناپلاس توربوشارژر اتوماتیک، به زودی وارد سبد محصولات قابل عرضه گروه صنعتی ایران‌خودرو می شود و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سال گذشته شرکت ایران خودرو از محصول جدید خود به نام دنا پلاس اتوماتیک رونمایی و پس از آن اقدام به پیش فروش این محصول کرد.

بسیاری از افراد برای ثبت نام این خودرو اقدام کردند که موعد تحویل این خودرو امسال بود. آنطور که متقاضیان گفته اند این شرکت خودرو سازی برای پیش فروش این خودرو ۸۰ میلیون تومان گرفته است.

حال خبر‌های رسمی حاکی از آن است که گروه صنعتی ایران خودرو در نظر دارد فردا این محصول را تحویل مشتریان دهد.


بیشتر بخوانید


 دنا تاکنون با سه تیپ ساده، پلاس و پلاس توربو به بازار عرضه شده است و به دلیل داشتن امکانات رفاهی در تیپ پلاس، توانایی رقابت با همتایان چینی خود را دارد. دنا که از سال ۹۳ توسط گروه صنعتی ایران خودرو به بازار راه پیدا کرد، عنوان لوکس‌ترین خودروی ملی را یدک می‌کشد.

دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک دو مشخصه اصلی یعنی بهره گیری از پیشرانه قدرتمند ۱۵۰ اسب بخاری و گیربکس جدید و مدرن شش سرعته اتومات را یدک می‌کشد که پیش‌تر در هیچ خودروی تولیدی در کشور وجود نداشت.

دناپلاس توربو اتوماتیک در آستانه ورود به بازار + مشخصات فنی

بررسی فنی دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک

این محصول نخستین خودروی اتوماتیک تمام بومی کشور است که نه تنها در بخش فنی بلکه در بخش امکانات نیز یکی از خودرو‌های پیشرو بازار در کلاس D به حساب می‌آید.

در قلب سوگلی جدید ایران خودرو پیشرانه EF۷ مجهز به توربوشارژر می‌تپد که توانایی تولید حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه را دارد و حداکثر گشتاور آن از دور موتور ۲۲۰۰ تا ۴۸۰۰، عدد ۲۱۵ نیوتن/ متر را نشان می‌دهد که بیانگر کشش فوق العاده این سدان ۴۵۵۹ میلیمتری است.

انتقال قدرت به محور جلو در این محصول از طریق گیربکس شش سرعته اتومات جدید ایران خودرو صورت می‌گیرد و شتاب ۱۱ ثانیه‌ای را برای این خودرو به ارمغان می‌آورد. دنا پلاس توربو در کنار ابعاد مناسب برای خانواده ها، مصرف سوخت ۶.۹ لیتر در جاده دارد و در سیکل ترکیبی مصرف آن به ۸.۱ لیتر می‌رسد و این در حالی است که بسیاری از رقبای مشابه این خودرو مصرف سوخت بالاتری دارند و این موضوع نشان دهنده فناوری بالای گیربکس و پیشرانه این خودروست.

دنا پلاس توربو اتوماتیک نه تنها در بخش فنی بلکه در بخش امکانات ایمنی و رفاهی نیز رقیبی را پیش روی خود نمی‌بیند. این خودرو در بخش ایمنی از ۴ کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو و جانبی) بهره می‌برد و ترمز‌های عقب و جلوی آن دیسکی است.

این خودرو همچنین از سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز به صورت اتوماتیک بهره می‌برد.

وقتی صحبت از یک خودرو با تکنولوژی روز به میان می‌آید باید در بخش فرمان نیز منتظر تغییرات اساسی در این خودرو باشیم چرا که سیستم فرمان برقی روی این مدل نصب شده است. فرمان برقی، در سرعت‌های مختلف میزان نرمی متفاوتی را ارائه می‌کند که موجب سهولت فرمان پذیری در سرعت‌های پایین و مانور‌ها و همچنین ایمنی با سفت شدن فرمان در سرعت‌های بالا می‌شود.

در داخل کابین همه چیز برای رفاه سرنشینان به خوبی در کنار هم قرار گرفته است. این خودرو از سیستم تهویه اتوماتیک بهره می‌برد و سرنشینان عقب نیز با دریچه‌ای مجزا می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

کنترل سیستم صوتی، بلوتوث و کروز کنترل این خودرو از روی فرمان صورت می‌گیرد و نمایشگر تصویری آن به GPS، بلوتوث، بلندگو‌های جلو و عقب و تیوتر مجهز شده اند.

دناپلاس توربو اتوماتیک در آستانه ورود به بازار + مشخصات فنی

چراغ‌های جلو و عقب این خودرو با طراحی جدید به لامپ‌های LED و چراغ روشنایی در روز مجهز شده اند و چراغ مه شکن عقب و جلو نیز از آپشن‌های استاندارد این سدان جدید به حساب می‌آید. آیینه‌های جانبی نیز در دنا پلاس توربو اتوماتیک برقی، راهنمادار و تاشونده هستند.

تریم داخلی دنا پلاس توربو اتوماتیک پرستیژ یک سدان پریمیوم را به سرنشینان القا می‌کند. تریم داخلی این خودرو تک رنگ مشکی است که با تزئینات دکوراتیو طرح چوب همراه شده و با تودوزی مخمل و کفپوش‌های موکتی حس آرامش در طول سواری را به سرنشیان القا می‌کند.

بهره گیری از نوار‌های کرومی دور شیشه‌های جانبی و دستگیره‌های کرومی نیز مشخصه دیگری است که به القای جلوه پریمیوم به این سدان جدید کمک بسزایی می‌کند.

این خودرو به سیستم ضد سرقت در کنار سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیر مجاز مجهز است و از دوربین و سنسور عقب نیز بهره می‌برد.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک خودرو برای حفظ آرامش سرنشینان و ارایه سواری لذت بخش، صندلی‌های آن است. دنا پلاس توربو در این بخش بنا به سنت قدیمی خانواده دنا، از سیستم تنظیم برقی هشت حرکته صندلی جلو و تنظیم برقی صندلی شاگرد بهره می‌برد و زیر آرنجی برای سرنشینان جلو و عقب تعبیه شده است.

دسترسی به صندوق عقب ۵۰۰ لیتری جادار این خودرو نیز مانند مدل‌های پیشین از داخل کابین میسر است.

آپشن محبوب ایرانیان یعنی سانروف به صورت استاندارد روی این خودرو قرار دارد و دنا پلاس توربو اتوماتیک علاوه بر این مورد از کروز کنترل، سیستم روشنایی موقت در محیط‌های تاریک و نمایشگر دمای محیط بهره می‌برد.

خانواده‌های ایرانی نیازمند خودرویی شیک، به روز، قدرتمند و مملو از امکانات رفاهی هستند، مواردی که همه در دنا پلاس تورو اتوماتیک به چشم می‌خورد.

این خودرو نه تنها نخستین خودروی بومی اتوماتیک ایران است بلکه در بخش توانمندی‌های فنی، قدرتمندترین خودروی تولیدی با نشان ایرانی تلقی می‌شود و از بالاترین سطح امکانات مورد پسند مشتریان ایرانی بهره می‌برد.

ورود دنا پلاس توربو اتوماتیک به بازار طی روز‌های آینده قطعا نگاه به تولیدات خودروسازان ایرانی را در بازار تغییر خواهد داد و مشتریان مشکل پسند را راضی خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۵۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
متاسفانه شاسی این خودرو همان سمند است که در تصادف های شدید فرمون به عقب می آید و ایربک راننده را خفه میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
به پراید نازنین نمی رسه
حیف که تولید نمیشه
و خیلی بهتر که الان دارم ماشین 100 میلیونی سوار میشم(پراید)
Iran (Islamic Republic of)
رحمانی‌
۲۱:۰۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
خوب‌گیریم‌که‌ماشینه‌خوبیه!!!قیمتش‌چه‌طور‌،یک‌‌کارمند‌یا‌یک‌فردی‌با‌حقوق‌متوسط‌چند‌سال‌باید‌کار‌کنه‌‌تا‌بتونه‌‌پول‌این‌ماشین‌رو‌‌تهیه‌کنه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۲۰:۵۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
خودروی دنای مدل خرداد 96 رو بعد از یک سال بردم شرکت کارکال با هزینه 800 هزار تومن صداگیری کردم . مثل مدلهای اولیه سمند از تمام در و دیوارش صدای جیر جیر می اومد . کیفیت بسیار پایینه . ضمنا ر مدل توربو به هیچ عنوان 150 اسب بخار خروجی نداره و نهایتا 125 اسب واقعیه چون سیستم توربوشارژ روی سورن با همین موتور جواب نداد به همین خاطر قدرت اسمی دنا رو 150 اعلام می کنن ولی در فاز تولید و عملیاتی قدرت کمتری براش منظور می کنند که مانند سورن به مشکل برنخوره .
Iran (Islamic Republic of)
مصرف کننده
۱۴:۰۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
این آپشنهای 15-20 سال پیش خودروهای اروپایی بوده که الان روی همه مدلها بصورت استاندارد عرضه میشه و جزیی از تعریف خودرو است. چرا ما اینقدر عقبیم؟!
Iran (Islamic Republic of)
فری
۱۲:۲۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
با توجه به زمانی که ثبت نام کرده اند قیمت نسبت به اون تاریخ بسیار گرانست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
زرشک این همه آپشن را از کجا پیدا کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
تنها مزیت رقابتی دنا بر چینی قیمتش است و نه چیز دیگه ای. تنها می تونیم بگیم از لیفان 520 بهتره
آخرین اخبار