تسریع در لایروبی اروند و ساحل سازی کارون

فرماندار ویژه خرمشهرگفت: در هفته گذشته میزبان هیاتی از وزارت امور خارجه بودیم و قرار شد لایروبی اروند با سرعت انجام شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمد حیدری معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت : تنفیذ احکام برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم است، ماده صد و دوازده  در قانون برنامه ششم توسعه اختصاصا راجب به لایروبی اروند و ساحل سازی کارون است که سال آینده یکی از احکام تنفیذی در برنامه توسعه کشور قرار گیرد.

او درخصوص لایروبی اروند افزود: یک ماه پیش الکاظمی نخست وزیر کشور عراق از کشور بازدید کردند و در این خصوص تفاهم نامه ای بسته شد و در هفته گذشته میزبان هیاتی از وزارت امور خارجه بودیم و قرار شد این کار با سرعت بیشتری  انجام شود و در عین حال در بازگشایی مرز و ترددهای مرزی اقدامات مثبتی انجام شود.

لغو ثبت سفارش برای واردات کالا

نماینده عالی دولت در شهرستان  ادامه داد:بحث لغو ثبت سفارش برای واردات کالا در منطقه آزاد اروند یکی از مباحث بسیار مهم است و اگر اقدامات لازم برای ثبت سفارش در این منطقه مجددا فراهم شود شهرهای آبادان و خرمشهر از مزایای واردات کالا کاملا بهره مند می شوند.

حیدری تصریح کرد: قانون منطقه آزاد برمبنای همه امور به ویژه صادرات و واردات است و  اگر قوانین سرزمینی که عمدتا دست و پاگیر هستند کنار گذاشته شوند و باید اصلاحیه قانون صورت گیرد که وظیفه ذاتی مجلس شورای اسلامی است این اصلاحیه را انجام دهد.

اختصاص بودجه برای رفع مشکل فاضلاب خرمشهر

او اظهارکرد: فاضلاب خرمشهر یکی دیگر از موضوعات مهم است که در بازدید رئیس کمیسیون مجلس پیشنهاد دادیم سیصد و پنجاه میلیارد تومان بودجه نیاز است که بتوانیم شبکه فاضلاب خرمشهر و مینوشهر را اصلاح و ترمیم کنیم.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت : در خصوص  دو بانده کردن راه آهن همه نمایندگان بر این موضوع اذعان داشتند که راه آهن خرمشهر – تهران در برخی نقاط دو بانده است و سرعت قطارها بالاست  از اندیشمک به خرمشهر نیز از سرعت بالا برخوردار شود.

مشکلات صنعت کشتی سازی در خرمشهر

حیدری درخصوص حل و فصل مشکلات صنعت کشتی سازی خاطرنشان کرد: برای احیای صنعت کشتی سازی در خرمشهر و تامین نقدینگی و رفع مشکلات حقوقی آنها می تواند جوانان شهرستان خرمشهر را جذب خود کند و به درآمد ملی کشور کمک کند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.